דרעי חושף: "מי שהתנגד לחיסול רמטכ"ל הגי'אהד היה אייזנקוט"

    אסתי פלד 9 Comment on דרעי חושף: "מי שהתנגד לחיסול רמטכ"ל הגי'אהד היה אייזנקוט"

    שר הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אריה דרעי בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מסביר את חשיבות החיסול של רב המחבלים בהאא' אבו-עלטעא: "הוא היה הרמטכ״ל האמיתי של הג׳יאהד. לא קיבל מרות של החמאס ושל אף אחד. הוא ניסה לטרפד כל מהלך של שקט ורוגע"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הקיבנט המדיני ביטחוני השר אריה דרעי התראיים הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בצל היום הראשון של סבב הלחימה מול עזה לאחר חיסול בכיר המחבלים של הגי'אהד האיסלאמי בהאא' אבו-עלטעא. דרעי חשף בריאיון כי "מי שהתנגד בעבר לביצוע הפעולה הזו היה הרמטכ"ל אייזינקוט ולא נתניהו".

    דרעי הסביר את ההתנגדות כי "הרמטכ"ל חשב אז שיש לתת מקום לחמאס להוכיח את הרגיעה. הזוי לחשוב שמבצע כזה יוצא לדרך על פי החלטה של אדם כזה או אחר, ההחלטה היא של מערכת הביטחון כולה".

    דרעי חשף כי אבו-עלטעא לא היה מפקד החטיבה הצפונית אלה "הוא היה הרמטכ״ל האמיתי של הג׳יאהד. לא קיבל מרות של החמאס ושל אף אחד. הוא ניסה לטרפד כל מהלך של שקט ורוגע. איש מסוכן מאוד ורב מעללים. כשניסו להגיע לשקט עם החמאס, אותו רב המרצחים המשיך בירי כולל ביום שישי האחרון".

    על הנזק הכלכלי שקורה בכלל סבב מסביר דרעי את חשיבות החיסול, "למרות הנזק הכלכלי הגדול למשק היום, חיי אדם של האזרחים יותר חשוב לנו מהכל ולכן קיבלנו את ההחלטה לא לקחת סיכונים ולא לקיים לימודים. סיירתי היום אצל ראשי הרשויות בשדרות, אשקלון ושדות הנגב והתרשמתי איך הם מנהלים את חדרי המצב. עזרתי להם באופן מיידי עד כמה שניתן בממשלת מעבר".

    את עיתוי החיסול מסביר דרעי "מי שמכיר את הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש אמ״ן וכל הסגל הביטחוני מבין שבשום סיטואציה הם לא היו נותנים בחיים להכניס שום שיקול פוליטי למהלך דרמטי שכזה. שמעתם אותם היום בקולם איך הם ניהלו את המבצע הזה. רה״מ נתניהו פועל בצורה שקולה ומקצועית לצד כל ראשי מערכת הביטחון".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      עד שמרוקאי מתמנה לרמטכל
      בסופו של דבר מתברר שהוא מפגר

    2. 8

      דרעי לא מדייק כי הוא לא מבין . ראש הממשלה ביקש מאייזנקוט להתנגד כדי שזה לא יצא ממנו עובדה שראש הממשלה קיבל את ההתנגדות של אייזנקוט ככה הוא פועל הוא סוגר דיל לפני הישיבה מתדרך ואז נותן למישהו אחר לזרוק תגובה ואז הוא צריך להכריע ומכריע על פי הדיל . זה היה הדיל אייזנקוט התנגד בגלל שביבי רצה כך .

      1. מעניין…שרלוק. מעניין….מחשבה מקורית. שאפו.

      2. אם אתה יודע דברים כאלה וואי כנראה שאתה יודע איפה מסתירים עשירים כסף תכשיטים או סודות של שיש במוחו של אדם וכמה כסף יש להם בבנקים חסויים .אתה הפסד למוסד כל הכבוד לך על החשיפה

    3. 7

      ה רמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז תמיד היה בעד החיסולים הממוקדים חבל שלא שמעו לו.

    4. 6

      אל תבלבל אותנו הרמט"כל אינו מחליט החלטות הקבינט מטוםטם

      אל תבלבל אותנו הרמט"כל לא מחליט הקבינט מטומטם
      1. אייזנקוט רק רצה לסיים את הקדנציה בשלום, בלי שמישהו יבקש להעמיד אותו לדין בהאג.
        הטא הצליח לשמור את הדרכון שלו בתוקף לכל מדינה בעולם. זה ההישג שלו.
        ראש הממשלה מחליט, אבל תראו לי ראש ממשלה, שכל ראשי מערכת הביטחון ממליצים לדחות את הפעולה בגלל המנהרות בצפון, והוא יחליט הפוך.
        אני אישית סבור שאפשר היה חעשות את שתי הפעולות יחד, אבל אני לא ראש ממשלה, תודה לאל.

    5. 5

      חלפה בגופי צמרמורת לעצם המחשבה הטורדנית מה היה קורה איתנו לו ליברמן היה בוחר ביאיר גולן לתפקיד הרמטכ"ל.

    6. 4

      איזנקונט טירפד לא רק חיסולים ממוקדים!
      טירפד גם קידומם של לוחמים ממדרגה ראשונה!
      ראה מקרה של אילן לוי! דקה לפני הקידום המיוחל! טירפד את קידומו לטובת האחר!