מסעדנים בעוטף עזה יהיו זכאים לפיצויים

    איתי גדסי No Comments on מסעדנים בעוטף עזה יהיו זכאים לפיצויים

    על פי הסדר אליו הגיע יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני עם רשות המיסים, סוכם כי מסעדנים ובעלי אולמות בעוטף עזה יהיו זכאים לפיצויים | ההסדר יחול רטרואקטיבית ממאי

    צילום: מרים אלסטר / Flash90     
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לתושבי עוטף עזה והדרום: בעקבות לחץ ועדת הכספים, סוכם על מתווה פיצוי למסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה. כך הודיע היום (רביעי) יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני בפתח דיון הוועדה הבוקר.

    בעקבות פועלה של וועדת הכספים, והצגת מתווה חקיקה חלופי שהציגה בדיון בשבוע שעבר, הגיעה הוועדה להסכמות עם רשות המיסים, על תיקון חקיקת המשנה הקיימת, ופיצוי המסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה.

    תיקון תקנות הקבע יפעל כך שיוכנסו אליהן המסעדות אולמות האירועים כמי שזכאים לפיצוי – באזור ה-0-7 עוטף עזה באופן קבוע ואוטומטי ובדומה לענפים כמו התיירות. הפיצוי יהיה גם מחזורים וגם בשל חומר גלם שהתקלקל. כמו כן בדומה להצעת החוק שהציגה ועדת הכספים – הפיצוי יינתן רטרואקטיבית ממאי 2019 כפי שניתן לתיירות ולחקלאות.

    כזכור, בדיון שקיימה הוועדה בשבוע שעבר, הצהירו אנשי רשות המיסים, כי אמנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעילה פרטנית במקרה של ענפים אלה. חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על עמדה זו, הציגה לבקשת חברי הוועדה, יועמ"ש הוועדה, עו"ד שגית אפיק, הצעת חוק, המסדירה פיצויים עבור ענפים אלה, מטעם הוועדה. בעקבות פועלה של הוועדה, הגיעו הצדדים כאמור לסיכום בדבר פיצוי בתקנות הקיימות.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הביע תקווה בפתח דבריו שסבב הלחימה הנוכחי יסתיים ללא פגיעות בנפש, ולאחר מכן הודיע כי הגיע להסכמה עם רשות המיסים לגבי המתווה: "אנחנו מקווים שסבב הלחימה יסתיים ללא פגיעות בחיילים או אזרחים, כולנו רוצים שזה יפסק לתמיד, וכל מה שנלווה לעניין הזה. אני רוצה להודיע לגבי המסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה, שעד היום היו מחוץ לכל העניין של הפיצוי שקיבלו החקלאים, עסקי התיירות וכדומה, הגעתי להסכמה עם רשות המיסים שהם יביאו ונאשר תקנות בשבוע הבא".



    0 תגובות