חג הסיגד; נתניהו: "מצדיע למסירות הנפש בשמירה על הזהות היהודית"

    איתי גדסי No Comments on חג הסיגד; נתניהו: "מצדיע למסירות הנפש בשמירה על הזהות היהודית"

    לרגל חג הסיגד, אותו חוגגים בני העדה האתיופית חמישים יום לאחר יום הכיפורים. שולח ראש הממשלה את ברכתו המסורתית, על רקע המחאות של בני העדה בשנה החולפת אמר נתניהו: "הוועדה הזו קיימת כבר זמן רב, והיעד המרכזי שמנחה אותנו הוא מאבק חסר פשרות בתופעות של גזענות ואפליה, וגם של שיטור יתר"

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהג עתיק של יהדות אתיופיה לחוג את חג הסיגד (סגידה-יום עבודת ה') חמישים יום לאחר יום הכיפורים. הסיגד הוא יום צום של טהרה והתחדשות. במהלך החג עולים בני העדה אל ארמון הנציב המשקיף אל מקום המקדש, וחלקם לכותל המערבי, ומזכירים את מתן תורה. ומחדשים את הקשר עם הקב"ה כפי שהיה נהוג בימי עזרא.

    לכבוד החג פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכה לבני העדה האתיופית בארץ ובעולם: "אני שמח לציין היום, יחד אתכם ועם כל עם ישראל, את חג הסיגד. החג החשוב הזה מבטא את הברית של יהדות אתיופיה עם חירותנו, עם תורתנו, עם ארצנו ובייחוד עם ירושלים. אני מצדיע למסירות העצומה שלכם בשמירת הזהות היהודית בגלות לאורך כל כך הרבה דורות".

    עוד הוסיף נתניהו, "כאן בישראל, החג הוא כבר חלק מהמורשת הלאומית המשותפת לכולנו. הוא מאפשר להנגיש את המסורת המיוחדת שלכם לחברה הישראלית כולה. אני מעריך עמוקות את התרומה של כל יוצאי אתיופיה למדינת ישראל – לביטחון, לחינוך, לתרבות – לכל התחומים".

    בצל המחאות שהתקיימו בשנה החולפת, ציין ראה"מ: "אני עצמי עומד בראש ועדת שרים לקידום בני העדה האתיופית, ולשילובם בכל תחומי החיים. אנחנו נפגשים כל כמה שבועות ואנחנו עושים עבודה ברוכה, עבודה עקבית, שמניבה פירות חשובים. אנחנו רואים גם את התוצאות, אנחנו רואים איך המספרים של השילוב, של החינוך, של הדיור עולים מישיבה לישיבה, עולים משנה לשנה".

    נתניהו הוסיף והתייחס ליחס הגזעני בהם נתקלים לפעמים בני העדה, "הוועדה הזו קיימת כבר זמן רב, והיעד המרכזי שמנחה אותנו הוא מאבק חסר פשרות בתופעות של גזענות ואפליה, וגם של שיטור יתר, דבר שאנחנו נלחמים בו כל הזמן. הדבר הזה הוא בלתי נסבל, בלתי מקובל, אנחנו נמשיך להיאבק בגזענות בכל הכוח, עד שנמחק אותה כליל".

    על מערך אנשי הדת בעדה, "קיבלנו בממשלה החלטה להסדיר את מעמד הקייסים. אני מאוד גאה בזה. אנו נשלב אותם כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת".

    בסיום דבריו אומר ראה"מ, "אחיי ואחיותיי היקרים, היו גאים במורשתכם, המשיכו לתרום למדינת ישראל".

     



    0 תגובות