ריבלין בלונדון: "לא נשלים עם מצב שבו יהודים חוששים לחבוש כיפה"

    איתי גדסי No Comments on ריבלין בלונדון: "לא נשלים עם מצב שבו יהודים חוששים לחבוש כיפה"

    נשיא המדינה ראובן ריבלין שוהה בימים אלו בביקור בלונדון. הנשיא נפגש עם רבה של בריטניה וחיזק את ידו במלחמה באנטישמיות. בנאום שמסר לחברי הקהילה היהודית אמר הנשיא: "אפס סובלנות פירושה מתן ביטחון לקהילות היהודיות, והתנגדות לקיצוניות דתית. פירושה להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח"

    צילום: לעמ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השוהה בימים אלו בביקור בלונדון. נפגש היום (רביעי), יום רביעי, כ״ט בחשוון, 27 בנובמבר, במסגרת ביקור העבודה שלו בלונדון, עם הרב הראשי של בריטניה, אפרים מרוויס, ולאחר מכן השתתף באירוע עם מנהיגות ה-UJIA.

    בפגישתו עם הרב הראשי של בריטניה, אפרים מרוויס, חיזק הנשיא את ידיו ואמר לו כי "קולו הברור ומנהיגותו הבאה לידי ביטוי בימים אלה יותר מתמיד ממלאים את כולנו בגאווה". עוד הדגיש את חשיבותן של הקהילות היהודיות בתפוצות כ'שבט החמישי' של מדינת ישראל והביע תמיכה עמוקה בהתמודדותן עם התקריות אנטישמיות המדאיגות ההולכות ומתגברות."

    הנשיא התייחס בהרחבה לסוגיית האנטישמיות במהלך נאומו ואמר: "מימי הכרזת בלפור, מדינת ישראל חלקה היסטוריה משותפת, וערכים דמוקרטיים משותפים עם בריטניה. בדיוק לאור הקשרים החזקים הללו אנו מודאגים מאוד מהעלייה באנטישמיות בבריטניה".

    WhatsApp Image 2019-11-27 at 16.34.40

    הנשיא שנשא נאום בפני חברי הקהילה היהודית באירוע למגבית בריטניה ישראל אמר: "איננו יכולים להשלים עם כך שבשנת 2019, בבריטניה ובכל רחבי המערב, אירועים קהילתיים יהודיים דורשים אבטחה, יהודים חוששים לחבוש כיפות ברחובות ובתי ניצולי שואה הושחתו".

    עוד הוסיף: "כינסתי לאחרונה ישיבה דחופה של מתאמים למאבק באנטישמיות מחמש מדינות, כולל לורד פיקלס, כדי לתאם את תגובתנו. בינואר אארח מנהיגים מכל העולם לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ".

    ריבלין סיפר על המפגש שהוא מתכנן בישראל, "הזמנתי את יורש העצר, הנסיך צ'ארלס תקוותי היא שהוא ישתתף. יחד נקרא לממשלות כולן לנקוט במדיניות של אפס סובלנות לכל סוג של אנטישמיות. אפס סובלנות פירושה מתן ביטחון לקהילות היהודיות, והתנגדות לקיצוניות דתית. פירושה להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח, ושלא יהיה מקום להסתה במדיה החברתית. פירושה חקיקה אפקטיבית וחינוך אפקטיבי ללימודי השואה."

    בשעות הערב יסיים הנשיא את ביקורו וימריא חזרה לישראל.



    0 תגובות