עובדיה חממה הלחין את שיריו של הנער שנרצח • האזינו

    דוד קליגר No Comments on עובדיה חממה הלחין את שיריו של הנער שנרצח • האזינו

    עובדיה חממה בפרוייקט ומיזם חדש עם שיריו של ארז אורבך הי"ד שנרצח בפיגוע בארמון הנציב לפני כשלוש שנים • האזינו לסנונית מהאלבום בהשתתפות חבריו

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקט חדש ומרגש מבית היוצר של עובדיה חממה: "והיה לארז אדיר", מיזם מוזיקלי המנציח את שיריו של סגן משנה ארז אורבך הי"ד, שנרצח בפיגוע בארמון הנציב לפני כשלוש שנים ובן 20 היה במותו – שיר ראשון שכתב ארז הי"ד והלחין יבדלח"ט עובדיה חממה מושק כעת – "מה שאני באמת צריך".

    רק לאחר מותו נחשף עובדיה חממה לשירים שכתב ארז. "שיריו הילכו עלי קסם" מספר חממה, שהלחין את רוב השירים תוך מספר שבועות. "תוך כדי תהליך יצירתי זה, הבנתי שבאופן בלתי נתפס מתבשל בי אלבום שכתב לי ארז ממרחקים, נער שטרם מלאו לו 20, ואילו אני במנגינותיי – הפחתי רוח חיים למילים המונחות שם בין דפי הספר".

    חממה מספר כי רוב השירים פשוטים, קצרים וחדים כשל נער בן עשרים "אבל עם חכמה של אדם בן שמונים(!), השירים הוציאו ממני בהתאמה לחנים שחלקם מאד צעירים ברוחם וביניהם "מה שאני צריך באמת", כמו החזירו אותי אחורה במנהרת הזמן, ברוח השירים הראשונים שהלחנתי כשהייתי בגילו של ארז, חלק אחר של המנגינות מתכתב כמובן עם הצד הבוגר והעמוק יותר של השירים".

    האלבום המיוחד חושף הלכי הנפש של נער מתבגר, תלמיד ישיבה וחייל מסור, התובנות של ארז, עתירות בשנינות והומור שובה לב, "להגשים את עצמי? לא תודה! / גם כך אני גשמי מספיק.. / מה שאני באמת צריך זו קצת רוחניות.."

    את שירי האלבום ישיר חממה יחד עם בני משפחת אורבך ועם כמה מחבריו ביניהם – אורי ארנד וברק וולווביק בשיר הזה, ויחד עם חבריו לדרך של עובדיה – ארז לב ארי, יהושע לימוני, גיל עקיביוב, יוסי פרץ ואילן דמרי שמצטרף לשיר הזה.
    האלבום צפוי לצאת לאור בע"ה בתחילת טבת תש"פ לקראת יום השנה השלישי לפיגוע.

    מילים:
    מה שאני באמת צריך
    הכי קל להיות מגניב
    הכי קשה להיות אמיתי
    הכי קל להיות כמו כולם
    הכי קשה להיות עם כולם
    הכי קל לזרוק את השכל
    הכי קשה לחיות עם הרגש
    הכי קל לומר את זה
    הכי קשה להתכוון לזה
    הכי קל להיות חיצוני
    הכי קשה להיות אני, להיות אני
    להגשים את עצמי, לא תודה
    גם כך אני גשמי מספיק…
    מה שאני באמת צריך זו קצת רוחניות.



    0 תגובות