נתניהו: "חרף הצעות האתרוג – לא אעקור ישובים"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "חרף הצעות האתרוג – לא אעקור ישובים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקומה של ישראל בעשירייה הפותחת של דירוג המדינות המובילות בעולם "למרות הפערים בגודל המדינה – ישראל בעשירייה הפותחת" | המצב הפוליטי: "עוד לא מאוחר לממשלת אחדות, או שבני גנץ יגבר על לפיד או שליברמן יתגבר על ליברמן" | וגם: "קיבלתי הצעה מעיתון הארץ – הם אומרים שהם מוכנים לאתרג את אותי אם אהיה מוכן לעקור יישובים, אני מוותר על האיתרוג"

    צילום: יונתן סינדל / פלאש 90   
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (ראשון) בועידת מקור ראשון. ראש הממשלה התייחס לכישלון המשא ומתן מול מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ, והאשים כי הם גררו לבחירות שלישיות, לדבריו, כחול לבן סירבו להתפשר על קוצו של יוד, אך עדיין לא מאוחר להתעשת ולהקים ממשלה שתמנע בחירות מתישות, בזבזניות ומיותרות: "זה בהחלט שבוע משמעותי שבו נדע אם ישראל שוב תלך לבחירות. או שהשכל הישר יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה. בשבועות האחרונים אני לא חוסך שום מאמץ. הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו הצעה ועוד הצעה וקיבלנו תשובה – נאדה. כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר, אפילו ננומטר, שום דבר. כדי שנוכל להקים ממשלת אחדות, וזה עדיין לא מאוחר, עדיין יש זמן לעשות זאת, צריך לקרות אחת משני דברים – או שבני גנץ יגבר על הוטו של יאיר לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן. אלה שתי האפשרויות ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים הללו יקרה כי אין סיבה ללכת שוב לבחירות".

    נתניהו אמר עוד, כי הציע ליו"ר כחול לבן אפשרות לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה ובכך לחסוך בחירות כלליות להם השלכות גדולות יותר: אני הצעתי אתמול הצעה נוספת, במצבים יוצאי דופן צריכים פתרונות יוצאי דופן. הצעתי לבני גנץ להגיע לממשלת אחדות וגם היום אני אומר לו לבוא לממשלת אחדות איתי, אבל אם הוא לא מסוגל לקבל החלטה כזאת – שיתן לעם לקבל את ההחלטה. בחירות מזורזות לבחירת ראש הממשלה בבחירה ישירה, לתת לעם להחליט מי יהיה ראש ממשלה. כך נחסוך גם זמן של חודשים ארוכים, בחירות לכנסת, והרבה כסף. אני מקווה שתהיה התעשתות של הרגע האחרון שתחסוך לנו את ההליך כולו.

    "אבל אני חייב להגיד", הוסיף ראש הממשלה והצהיר, "שאם יכפו עלינו בחירות אנחנו ננצח בגדול יחד עם חברינו במחנה הלאומי. אנחנו נלך לבחירות מתוך שימת דגש על ההישגים שלנו ועל ההזדמנויות הגדולות שלנו".

    בהתייחסו לתחום הביטחוני אמר נתניהו: "אם צריך נגיע למבצע גדול בעזה, לא תהיה הסדרה אם הירי לא יפסק סופי – ואם הוא לא יפסק אז יהיה מבצע הכרעה. בעזה קיבלו דוגמית לכך לפני כמה שבועות", הזהיר.

    ראש הממשלה התייחס לנושא המדיני ולנתון שהתפרסם לאחרונה על דירוג המדינות המובילות בעולם בהם מוקמה ישראל במקום השמיני בעשיריה הפותחת לצד מעצמות על: "ישראל נמצאת בעשיריה הפותחת של המדינות החזקות בעולם, ומדובר בדירוג בנערך בקרב 20 אלף מובילי דעה בעולם, אנו נמצאים בעשיריה הזו לצד מעצמות כמו רוסיה וארה"ב – מדינות עם מאות מיליוני אזרחים ואנחנו עם 9 מיליון בלבד".

    נתניהו את פרט את ההזדמנויות המדיניות הגדולות למדינת ישראל לבסס שלטונה וריבונותה בשטחיה בעת הזו: "יש שתי הזדמנויות גדולות שאסור להחמיץ. אפשר להשיג עכשיו ברית הגנה היסטורית עם ארה"ב. זה אפשרי עכשיו ואסור להחמיץ את זה, אמרתי את זה לבני גנץ. אמרתי לו שאני יכול להביא את הברית הזאת באופן כזה שחופש הפעולה של ישראל לא יוגבל. כל מדינה מחפשת בריתות, מעצמות על מחפשות בריתות. על אחת כמה וכמה מדינה קטנה כמו שלנו, גם אנחנו צריכים לפתח בריתות. אני מייצר קשרים ומערכות יחסים ובריתות, חלקן סמויות מהעין, עם מדינות באפריקה, אמריקה הלטינית, אסיה, מדינות ערב. הרבה מאוד בריתות ומערכות יחסים שלא היו בכלל קיימות ואי אפשר היה לדמיין בכלל שיהיו קיימות. הברית החשובה ביותר שאין לה תחליף זה הברית עם ארה"ב והגיע הזמן שלנו למסד את הברית הזאת על פסים של ברית הגנה למצבי חירום שבה ישראל שומרת לחלוטין על חופש הפעולה שלה. אני יכול להשיג ברית הגנה היסטורית וזה מה שאני מתכוון לעשות בעזרת השם בחודשים הקרובים".

    "ההזדמנות השנייה" הוסיף ופרט, "היא לקבוע את גבולנו המזרחי, להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ולעשות זאת עם הכרה בינלאומית, הכרה אמריקנית. אני רוצה הכרה אמריקנית בריבונות שלנו בבקעת הירדן, זה דבר חשוב. נאמר שלא דנו בתוכנית פורמלית וזה נכון, אבל הנושא עלה והעליתי אותו בפני מזכיר ההגנה פומפאו ואני מתכוון להעלות את הנושא בפני ממשל טראמפ – הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וגם להסדיר את כל היישובים ביהודה ושומרון, אלה שבגושים ואלה שמחוץ להם. הם יהיו חלק ממדינת ישראל", הצהיר נתניהו.

    ראש הממשלה הזכיר כי בתקופת נשיא ארה"ב העוין לישראל ברק אובמה הוא (נתניהו) נאלץ לבלום לחצים כבדים, והוא בלם אותם: "אנחנו נאלצנו להיאבק מול ממשלים אמריקניים שלא ראו איתנו עין בעין כלל לגבי זכויותינו בארץ ישראל, ההתיישבות בארץ ישראל. במאבק הזה הייתי צריך להשקיע את כל מרצי, במקביל למאמץ נגד איראן, כדי להגן על ההתיישבות. נאמר לי בצורה הכי בוטה "אפילו לא לבנה אחת" ביהודה ושומרון. עם לחצים שלא אתחיל לתאר לכם, ששום ראש ממשלה בישראל לא עמד בפניהם. כאלה שפורסמו וכאלה שלא פורסמו. לא ויתרתי, הדפתי את הלחצים, האוכלוסיה היהודית ביהודה ושומרון הכפילה את עצמה בזמן הזה. התווספו מאות אלפים. הדבר הזה דרש מאמץ מדיני אדיר. מה זה המאמץ הזה? להגיד "אני בונה", וזהו? לא רק. צריך נכונות להיאבק אבל צריך תחכום וצריכה יכולת השפעה על הכוח החשוב בארה"ב – דעת הקהל. דעת הקהל משפיעה על הקונגרס והקונגרס יכול להוות משקל נגד למגמות שליליות שיכולות לבוא ממקומות שונים, כולל מהבית הלבן עצמו".

    "מה שעשיתי זה שהבאתי את מאות השעות שלי בתקשורת האמריקנית, שם הופעתי במהלך עשרות שנים. הציבור האמריקני מכיר אותי. לכן פניתי אליו פעם אחר פעם לגבי הזכויות שלנו, הצדק שלנו, המאבק שלנו. כשאתה מסוגל להניע דעת קהל משמעותית בארה"ב, אתה מסוגל להניע את ארה"ב כולה. בלי זה אי אפשר באמת להנהיג את מדינת ישראל. היה לנו ראש ממשלה ראשון, מנהיג גדול מאוד כמו בן גוריון, שיש לו זכויות רבות בהקמת המדינה. אבל ב-1956 לאחר שכבשנו את סיני במבצע קדש, הוא קיבל אולטימטום מארה"ב ומרוסיה והם אמרו לו לצאת מסיני. הוא יצא תוך ימים ספורים כי לא הייתה לו היכולת להשפיע על דעת הקהל. תראו מה קרה פה לפני כשנה כשנציגים של ארה״ב ורוסיה התקבצו בירושלים בהזמנתי וקיבלנו החלטה משותפת על הוצאת – לא ישראל ממדינה שכנה – אלא הוצאת איראן משטח קרוב אלינו. זה שינוי עצום".

    כשהוא מפרט חלק מההישגים המדיניים לישראל בשנים האחרונות בתקופת ממשל טראמפ אמר נתניהו: "השגנו הכרה בירושלים כבירתנו, העברנו את השגרירות האמריקנית לירושלים, הכרה אמריקנית בגולן, ביטול התפיסה שההתנחלויות בלתי חוקיות – כל אלה הושגו והם פרי מאמצים. אבל אין דבר כזה מנוחה ונחלה בחיי מדינה. החיים זה מאבק בלתי פוסק, תחרות בלתי פוסקת".

    כמו כן, אמר: "אנחנו לא יודעים להבטיח מה יקרה בזירה הבינלאומית, גם בארה"ב יכול לבוא שינוי. אנחנו בהתמודדות מתמדת. לכן אני מתכוון להמשיך, כי אי אפשר להגן על ההתיישבות מול לחצים בינלאומיים בלי היכולת לפעול בזירה הבינלאומית ובזירה האמריקנית ולהפעיל לחץ על דעת הקהל. אני מתחייב לעשות זאת, כי אני מסוגל ורוצה לעשות זאת. לא כל אחד שאומר שהוא יוכל, באמת יכול", אמר נתניהו כשהוא רומז לכאורה לבכירים בליכוד המנסים להדיח אותו מראשות המפלגה וליריביו הפוליטיים השונים.

    כדרכו, התייחס ראש הממשלה לרדיפה הפוליטית המתנהלת כנגדו בניצוחם של גופי תקשורת מסוימים: "אני מציע להבין דבר נוסף, התקשורת הדומיננטית בישראל מבינה בדיוק את מה שאמרתי עכשיו. כיוון שרבים בה רוצים לראות אותנו נסוגים מיהודה ושומרון ומתפרקים מהנכסים שלנו, חוזרים לקווי 67' עם פנטזיה בלתי מובנת ובלתי משתנית שעל ידי החלשתנו ועל ידי ויתורים נשיג שלום, כיוון שהם רוצים את זה הם יודעים היטב שמה שבולם את זה זאת אותה יכולת שהובלתי למנוע את הלחצים הללו ולגייס את ארה"ב לטובתנו. לכן המשימה שלהם היא להפיל אותי. לא כדי להפיל אותי אישית, אלא ההבנה שאם יפילו אותי הם יפילו אתכם ואת כולנו. הם לא מעריכים שיבוא מישהו שידע לעשות את מה שאני עושה כאן".

    לדבריו, רצונה של התקשורת להפילו היא כיוון שאם הוא יפול – יפול שלטון הימין יחד איתו: "בשמאל מבינים שאם יפילו אותי הם יפילו את הימין. שימו לב לתופעה הזאת – את מי התקשורת השמאלנית תוקפת, ואת מי היא מהללת? את מי שהיא מהללת ומאתרגת, בסופו של דבר הוא יפרע את החשבון ויביא לה את הסחורה. הסחורה היא יהודה ושומרון. זה כלל פשוט מאוד שכבר הוכח בעבר".

    ראש הממשלה חשף כי קיבל הצעה מעיתון הארץ, לפיה אם נתניהו יעקור יישובים מההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון העיתון יסקר את אותו ואת פועליו באופן חיובי, והוא סירב להצעה כי הוא מאמין בחיזוק ההתישבות: "היום קיבלתי הצעה נוספת בעיתון הארץ. אחד הכתבים שם אומר שהוא מוכן לאתרג אותי אם הוא יהיה מוכן לעקור יישובים. תודה רבה, אני מוותר על האיתרוג, אני לא אעקור אף יישוב, אף מתיישב – אף אחד. אני אמשיך לעמוד שלי, אבל זכרו מה שאמרתי. את מי שהאברמוביצ׳ים מהללים ומאתגרים, סופו שיתן את הסחורה של יהודה ושומרון".

    "אני לא מדבר רק על הכרת הטוב. אני מדבר על הכרת האינטרס האישי. מי שמבקע את המחנה שלנו, בעצם מפקיר בעת הזאת את יהודה ושומרון. כי ההגנה על יהודה ושומרון הייתה ותהיה נדבך יסוד במדיניות שאני מוביל ואני מתכוון להמשיך להוביל אותה בתמיכתכם. זה הזמן להתלכד וללכת ביחד, כדי להבטיח את עתיד מדינת ישראל וארץ ישראל", אמר נתניהו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עשיריה 1 בעוצמה כלכלית בטחונית מקום 29 בסהכ . הסיבה העושר מרוכז ויש הבדלים קיצוניים בחלוקת העושר.
      אומר לך משהו ?