- רדיו קול חי - -

במעמד עתיר רושם ובראשות רבנים ואישי ציבור הופרשו תרו"מ ליקבי 'ברקן' ויקב 'סגל"

עשרות רבנים, משגיחים, ילדי תשב"ר ומנהלי יקבי 'ברקן' ו'סגל' השתתפו במעמד לכבודה של מצווה שהתקיים במעמד הפרשת תרומות ומעשרות. יקבי 'ברקן' ו'סגל' הינם מהגדולים והמובילים בישראל וזוכים לכשרויות חוג חתם סופר פתח תקוה, מחזיקי הדת בעלזא, הגאון הרב דוב לנדאו, בית יוסף והרבנות הראשית לישראל והמועצה האזורית גזר.

כבדו את המעמד: הגרח״י דייטש, הגר״י טוביאס, רבני בד"צ מחזיקי הדת: רבי חיים דוד שובקס, רבי מרדכי אייכלר, רבי שמאי גרוס. רבני בית יוסף והרב שלמה וינפלד ראש מערכת הכשרות של ה ok  בישראל. הגר"מ הלוי רבה הראשי של פ"ת, הגר"ק בר רבה של נתניה, הגר"י שיינין רבה של אשדוד, הגר"ש בן עזרא רבה הראשי של גזר ומבשרת ציון, הגר״מ נחשוני, חבר מועצת הרבנות הראשית הגרא״ש וייס, הרב מרדכי זעקבאך ורבה של סביון הרב רוטנברג.

מטעם הנהלת היקבים השתתפו יו"ר ומנכ"ל טמפו ר׳ יעקב בר, יו"ר יקבי ברקן מר אמיר בורנשטיין ועובדי היקב.

פתח בדברי ברכה אורח הכבוד הרב הראשי הגרי"מ לאו שציין את היכרותו עם היקב עשרות שנים. "עברנו כברת דרך מאז ומרגש לבוא לפה היום ולראות את הכרמים ואת הפעילות הרבה". המשיך והפליא את שומעיו בדברי מדרש ואגדה.

לאחר דברי הברכה החלו באמירת סדר הפרשת תרומות ומעשרות ונפתחה מגופת המיכל הענק ממנו נשפכו 113 אלף ליטר של יין מתוך 13 מיליון ליטר יין.

בסיומו פצחו המשתתפים בריקודים לכבודה של מצווה והתקיימה סעודת המצווה.

ילדי התשב"ר אשר זכו להשתתף והנעימו את המעמד הנשגב בשירי ערגה וכיסופים קיבלו מיני מתיקה מהרב הראשי הגרי"מ לאו ובעלי היקב.

דברי פתיחה נשא ר׳ יעקב בר מבעלי היקב שציין את הכרת הטוב שיש לו לכל הרבנים שמלווים את היקב ומעניקים את הכשרות במשך כל השנה. "היקב המעוטר ביותר בפרסים" הינו גם "המעוטר ביותר בכשרויות מהודרות".

בסעודה נשא דברים הגר"מ הלוי רבה הראשי של פ"ת ואמר: "אנחנו פה במעמד הזה מידי שנה וכ"כ הרבה כמויות של יין שהולכות כאן לתרומות ומעשרות וזו דוגמא ומופת לחביבות המצווה. עמ"י יודע שכאשר מקבל את יינות ברקן וסגל הוא יודע לסמוך על הכשרות המהודרת וזה דבר מאוד יסודי".

הגר"ק בר רבה של נתניה הרחיב על כך שבהרבה יקבים עושים את המצווה אבל כאן עושים זאת בשמחה גדולה וזה דבר מיוחד כמו הביכורים שהיו מביאים לבית המקדש בשמחה גדולה".

הגר"ש בן עזרא רבה הראשי של גזר ומבשרת ציון. "אני ממש נרגש לראות באיזו שמחה ובאיזו התלהבות מקיימים את המצווה של הפרשת תרומות ומעשרות בכל שנה ושנה".

הגר"י שיינין רבה של אשדוד: "בזמננו היום מצוות הפרשת תרומות מדגן תירוש ויצהר זה דאורייתא. ראינו את ההקפדה על הפרשת תרו"מ מתירוש וכאן בעלי היקב  מקפידים גם על מעשר כספים שהוא בעל צדקה גדול מאוד".

הגר"ד לנדאו אמר בדרשתו: "יש מצוות שצריך להנחיל לילדים וזה אחד מהם. היין ששפכו כאן זה לא משהו של מה בכך. מדובר כאן על סחורה בשווי 800 מאות אלף ₪ ואין ספק שמהשמיים יברכו את בעלי היקב".

הרב שלמה וינפלד אחראי כשרות ok שביטל טיסה כדי להשתתף במעמד הנשגב נשא דברים ואמר: "כל נותני הכשרות בתקופה הזאת רצים מעסק לעסק לתת תרו"מ ואין מקום שעושים את זה כך עם סעודת מצווה ושמחה וריקודים כמו שעושים זאת כאן".

בשם כשרות חוג חת״ס פ״ת נשא דברים הגרח״י דייטש: "סדר תרו"מ דומה להתרת נדרים שעושה כל יהודי בערב ר"ה וכשנותנים את תרו"מ פותרים את הבעיה של טבל אין שביעית ואין ערלה אבל יש כאן תרומה ומעשר וכל הברכות שה' יתברך יתן לכם וכתוב בנביא ובחנני נא בזאת.. בזכות התרומה והמעשרות יש כאן ויגדל האיש מאוד… שיהיו נכסיו מבורכים".

דברי סיום נשא חבר מועצת הרבנות הראשית הגרא״ש וייס ואמר: "היין כאן בברקן הוא הסמל של ארץ ישראל ושל האחדות שרק בברקן מצליחים לאחד את כל הבד"צים הרבים שמעניקים כשרות ליקב".

הרבנים כולם העלו על נס את פעילות היקבים אשר לצד היותם יקבים מובילים מבחינת איכות ומקצועיות, אינם מתפשרים על כשרות מהודרת למען ציבור המהדרין במצוות וכן הוסיפו על מסירותו ופעילותו המיוחדת של ראש מערך הכשרות הרב יוסף יהודה פרומוביץ.

לאחר דברי שירה וברכה התפזרו הנוכחים ברגשות עזים על שזכו לשמוח לכבודה של מצווה.