לקראת סיום הש"ס: הרב הראשי קורא להצטרף למעגל לומדי דף היומי

    איתי גדסי No Comments on לקראת סיום הש"ס: הרב הראשי קורא להצטרף למעגל לומדי דף היומי

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שיגר מכתב ברכה מיוחד לרבבות לומדי הדף היומי לקראת סיומי הש"ס אשר יתקיימו בשבועות הקרובים בארץ ובעולם, בו קורא לעמך בית ישראל להצטרף למעגל לומדי דף היומי

    הרב הראי לישראל צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת סיום הש"ס: במשך שנים רבות מסר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו מדי יום שיעורים קבועים בדף היומי שנמסרו בעירו מודיעין, וכן עודד וביסס את קיומם של שיעורים רבים נוספים ברחבי הארץ.

    בפתח מכתבו לאלפי הלומדים כותב הרב הראשי: "מצוקי ארץ, גדולי ישראל בדור דעה, אמצו את הרעיון של בן דוד סבי המהר"מ שפירא זצ"ל ראש ישיבת "חכמי לובלין", וקבעו סדר לימוד התלמוד דף אחד מידי יום, כך שבמשך כשבע שנים יספיקו ללמוד את כל הש"ס.

    בסייעתא דשמיא לימוד הדף היומי נתקבל ע"י רבים ונטמע בלבם. ממחזור למחזור מצטרפים יותר ויותר לסדר לימוד זה. לימוד הדף היומי בנוסף לחשיבות חובת תלמוד תורה, יש בו דבר נוסף. הלימוד מאחד ומקשר את לומדי התורה בכל ארצות תבל.

    כל מי שמזדמן לקהילה ובית מדרש בכל מקום בעולם ימצא תמיד את השפה המשותפת עם אחיו ברחבי עולם. השיג והשיח בין רבים הוא סביב הנלמד באותו יום בדף היומי.

    בסיום מכתבו מעודד הרב הראשי הגר"ד לאו את כלל הציבור להצטרף בתקופה זו ללימוד הדף מדי יום וכותב: "בימים אלו אנו עומדים על סיפו של תחילת המחזור ה-י"ד, וזו הזדמנות נפלאה לעלות על הדרך ולהצטרף למעגל הלומדים.

    יש לזכור את דבריו של רבי יהודה ב"ר אילעי "כל העושה דברי תורה עיקר ודרך ארץ טפל עושין אותו עיקר בעולם, דרך ארץ עיקר ודברי תורה טפל עושין אותו טפל בעולם". הערך של לימוד תורה תלוי ביחס שהאדם הישראלי נותן לו.

    מי שקובע סדר לימוד קבוע של דף ביום מאדיר את ערך התורה ומחבר עצמו לתורת ישראל שהיא תורת חיים. "כי קרוב אליך הדבר מאד" מתי הדבר קרוב אליך בזמן ש"בפיך ובלבבך לעשותו", הכל תלוי בך ובמעשיך."



    0 תגובות