נתניהו מגיב להתערבות בג"ץ: "אם תחליטו לעם – לא תהיה כאן דמוקרטיה"

    איתי גדסי 3 Comment on נתניהו מגיב להתערבות בג"ץ: "אם תחליטו לעם – לא תהיה כאן דמוקרטיה"

    ראש הממשלה תקף במרומז את ההתערבות הבוטה של בג"ץ בהחלטות העם בבחירת מנהיגו | שרת המשפטים תקפה את ההחלטה ואמרה: "טעות חמורה שתגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפטית ולתחושה של הפיכה שלטונית"

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לראשונה על ההחלטה חסרת התקדים של בג"ץ לדון בהרכב של 3 שופטים, האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ראוי להרכיב ממשלה, למרות חוק היסוד שקובע כי הוא רשאי על עוד אין נגדו פסק דין חלוט. ראש הממשלה אמר: "משהו פשוט בדמוקרטיה. מי שמחליט בדמוקרטיה מי ינהיג את העם? זה העם. משהו אחר – זה פשוט לא דמוקרטיה".

    ח"כ גדעון סער המתמודד מול ראה"מ בפריימריז התייחס להתערבות בג"ץ וכתב: "‏השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"צ יתערב בסוגיה. החוק ברור. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית-המשפט אלא בקלפי".

    סער התייחס להתמודדות מול נתניהו וכתב: "נתניהו לא הצליח פעמיים להרכיב ממשלה ולא סביר שיצליח. הצבעה עבורי ביום חמישי תבטיח הקמת ממשלת ליכוד וחילוץ המדינה מהמשבר המתמשך".

    גם יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד הגיבה הערב על החלטת בג"צ לבחון את היכולת של נתניהו להקים ממשלה: "רק נשיא המדינה יכול להחליט על מי יטילו את הרכבת הממשלה, ובג״ץ לא יכול להתערב בשיקול דעתו. לא אני אומרת את זה. "חוק יסוד: נשיא המדינה" אומר את זה. דריסה של חוקי היסוד או עיוותם היא טעות חמורה שתגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפטית ולתחושה של הפיכה שלטונית".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הסוף למדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון

    2. 2

      החרדים טענו את זה מזמן

    3. 1

      מי שאחראי לחוסר הדמוקרטיה כמו חוסר המשילות זה למעלה משנה,
      הוא ביבי שזה 14 שנה מדבר הרבה ועושה מעט (אם בכלל),
      ובכלל זה אי ריסון המשפטיזציה – עד שזה מגיע לתיק פלילי אישי.