דיקמן לטוקר: "האנשים ישנים עם נחשים ושותים את דמם" • האזינו וצפו

    דוד קליגר 17 Comment on דיקמן לטוקר: "האנשים ישנים עם נחשים ושותים את דמם" • האזינו וצפו

    הזמר רולי דיקמן השיק קליפ חדש לשיר "אתה מרים אותי תמיד", בראיון בתוכנית 'זמן אוויר' הוא מספר למנחם טוקר על הצילומים אי שם באפריקה הרחוקה ועל החוויה המיוחדת וההרפתקה הלא פשוטה לצלם במדינת עולם שלישי • האזינו לראיון וצפו בקליפ המרתק

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רולי דיקמן החליט ליצור פרויקט ממש כמו 'נשיונל גיאוגרפיק' אישי ויצא אל ערבות הסוואנה באפריקה כדי לצלם קליפ מאחד המקומות הנמוכים בעולם – כי משם אפשר לעלות הכי גבוה. ריקודי השבטים, מפגשים עם חיות שרואים בישראל רק בכלובים, ומפגש עם אנשים שלא יודעים מה זה קליפ, הולידו תוצאה מרתקת.

    הסוואנות של אפריקה ראו דבר או שניים בחייהם, אם כי מחזה סוריאליסטי שכולל בחור לבן, שומר תורה ומצוות המצטרף אליהם לריקודים בלילות מול מדורה, וגורם להם להפוך חלק מתסריט בקליפ שאולי לעולם לא יבינו מהו, הם טרם ראו וסביר להניח גם לא יראו עוד.

    כזה הוא רולי דיקמן, וכאשר מדובר בקליפ שלו, הוא ינדוד גם לאפריקה – כי זה הכי מתאים לתסריט.

    רולי, מכוכבי הזמר החסידי, כבר עשה פרויקטים גדולים ומטורפים בחייו, וצילום קליפ בטנזניה כלל לא הפחיד אותו. אולי האתגר גדול יותר מבחינת הפקה, אך לא אדם כמוהו יבהל מחצי שנת עבודה.

    בתוכנית 'זמן אוויר' שוחח איתו מנחם טוקר כדי לשמוע על החוויה, ורולי מספר כי הקליפ החדש יוצא על הלהיט האחרון שלו, "אתה מרים אותי תמיד". הוא נכתב, הולחן ועובד על ידי הצמד אלי קליין ואיצי ברי, הגיע לכל מקום והקפיץ את שומעיו, אך את רולי זה לא סיפק. הוא רצה יותר. וכך ישב וחשב כיצד הוא מבטא את מהות השיר: אתה מרים אותי תמיד. ההחלטה נפלה על מדינת עולם שלישית – אפריקה, משם אפשר רק לעלות.

    התסריט, אותו כתב עם הצלם בצלאל כהן, מעביר בצורה מוחשית את הדרמה של נפילה למקומות הנמוכים ביותר ומשם ההתרוממות. דווקא שם, באפריקה הרחוקה, אפופת שבטים נידחים, אוכלי בבונים מפחידים ואנשים שלא יודעים דבר על העולם המודרני, הצליח רולי לחבור באופן מופלא לראשי שבטים, למנהלי בתי ספר לילדים והתחבב על האפריקאים ששיתפו פעולה עד להשלמת הקליפ השונה והמיוחד.

    עוזר דרוק, אמרגנו ומנהלו האישי של רולי דיקמן, מספר כי ההכנות לקליפ כללו, בין היתר, חצי שנה של עבודה מהארץ. ניסיונות תיאום עם אנשים באפריקה שעדיין חיים בתקופת טרום הטלפונים, תרגום, היכרות עם שבטים שונים במקומות מוזרים ואף מסוכנים, ורק לאחר יציאה עם צוות הצילום וההפקה, לשבוע ימי צילום בטנזניה. הצילומים החלו לפנות בוקר והסתיימו באישון ליל, כאשר ההפקה צריכה היתה לדאוג לכל הדרוש ליהודי במקום בו אין מוצר אחד כשר לרפואה. מזוודות רבות הגיעו מהארץ, לא רק עם ציוד מקצועי אלא עם אוכל, סידורי תפילה ועוד. "אפילו בית חב"ד אין שם", מסביר רולי על המקום הנידח.

    ההשקעה בהפקת הקליפ, ובהפקת עריכתו על ידי משרד הפרסום המצליח 'בקטע אחר', היא מעבר לסטנדרטים שאנחנו רגילים לראות כאן בארץ. הקליפ מבטא את האישיות של רולי שרץ עם טירוף החלומות המשוגעים שלו עד סוף העולם ולא עוצר בשום צורה. לכם רק נותר ליהנות מהתוצאה ולהצטרף לריקודים האפריקאים שהוא מפליא שם עם חבריו החדשים.

    ואי אפשר שלא לחשוב על כך, שאם ראיתם את הקליפ "קולנו תשמע", שצולם באושוויץ, את "כח הרצון" שצולם בגרמניה ואוסטריה וכו' ואת "מרים אותי" שצולם, כאמור בטנזניה – אפריקה, לכו תדעו היכן יהיה הקליפ הבא.

    האזינו לראיון וצפו בקליפ:

    קרדיטים:
    מילים ולחן: אלי קליין, עיבוד והפקה מוזיקלית, מיקס ומאסטרינג: אלי קליין & איצי ברי, צילום, צילום רחפן תסריט ובימוי: בצלאל כהן, צלם הפקה וסטילס: קובי ווינמן, הפקה בפועל: הלן שלידר, גרמי הנסיך שלא החסיר פרט אחד. יח"צ: בחזית



    17 תגובות

    מיין תגובות
    1. 17

      אני חושב שזעובר כל גבול
      לא מתאים לכם אתר שמכבד את עצמו – יביא קליפ של בהמות רוקדות – בכזו צורה
      ובעיקר כותרת מבחילה ומגעילה את הנפש העדינה של אנשים חרדים – אנא בבקשה מכם "אל תבהמו אותנו"

    2. 16

      מי צריך לדעת את כל הדברים המגעילים שהם עושים למה להביא את זה לתודעה שלנו – חסר לנו לדעת דברים איכותיים יפים ומועילים ומרגשים רוחנית אמיתית ???
      אני תמה עליכם !

    3. 15

      הכותרת לא מתאימה לא בכותרת ולא אפילו בפנים הכתבה

    4. 14

      סך הכל אני מכבד אותכם ומעריך אותכם שאתם שומרים על רמה טובה
      ורק בגלל זה אני תמה עליכם

    5. 13

      מהמם: יואלי אתה גאון!!!
      לעשות כזה דבר זה צריך ברכת שמים!
      קליפ מהמם

      1. זה לא יואלי זה רולי

    6. 12

      קול חי השתגעתם?
      חשבתי שאתם היחידים שנשארתם נורמלים

    7. 11

      מי שכתב את תגובות 1 2 3 4 לא הבנתי את הלו"ז שלך אבל מה שכן הבנתי זה שאתה לא אוהב את הקליפ ואתה תמה עליו.
      בסדר לא צריך לכתוב את זה ב-4 תגובות אפשר גם בתגובה אחת.
      רולי דיקמן האלוף איך שיחקת אותה כאילו הם חוטפים אותך. רולי יתותחחחחחחח אין עליך.תעשה עוד קליפים כאלה.

      1. אלו תגובות שלא חשבתי שיעלו לאתר בכלל – הייתי בטוח שלא יעלו את זה – ובאמת ראיתי שלא מעלים את זה (זה לא עלה עד למחרת) ובגלל זה כתבתי באופן כאילו אני מדבר לאנשים באתר שהם לא יפגעו ממני סך הכל בדרך כלל הם שומרים על כבוד – ואני מעריך אותם – ורק בגלל זה אני תמה עליהם –

    8. 10

      איכססס
      איזה קליפ מזעזע!!!!!!
      למה לנסוע עד לטמאים האלה באפריקה כדי לעשות קליפ?
      רולי- הגזמת לכל הדעות!
      ורדיו קול חי- איך אתם נותנים במה לכזה קליפ מגעיל,
      ועד מדגישים ומרחיבים את הגועל ע"י הכותרת?!?!?!

      חבל רולי שהיית צריך לרדת כל כך עמוק כדי לבקש מהשם להרים אותך……..

    9. 9

      התקלחת אחרי שהשחורים האלו נגעו בך?

    10. 7

      הקיפ לא היה הכי מוצלח רולי פעם הבאה תשתדל ליהות יותר נורמלי

    11. 5

      קליפ מהמהם והמנגינה של ההתחלה יפה