החלה הזרמת גז מלוויתן לחברת חשמל; נתניהו: "עשינו היסטוריה"

    איתי גדסי No Comments on החלה הזרמת גז מלוויתן לחברת חשמל; נתניהו: "עשינו היסטוריה"

    לאחר האיומים מצד ארגוני סביבה נגד הזרמת גז ממאגר לוויתן לחברת החשמל, במשרד להגנת הסביבה מסרו, כי לא היו פליטות חריגות ואף כמות הפליטה נמוכה משמעותית משחשבו. נתניהו: "לא נכנעתי לפופוליזם והוצאנו את הגז מהאדמה"

    צילום: פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר אין ספור הפחדות מטעם ארגוני סביבה ירוקים, החל היום (שלישי) תהליך הנישוב הראשוני במאגר הגז תמר, במסגרת ההרצה הראשונית של הולכת גז בצינורות. התהליך הסתיים בשעה 16:30, על פי הבדיקות המחמירות התוצאות היו טובות משחשבו, כמות הפליטה נמוכה ממה שציפו לה המומחים.

    בשעות האחרונות החל לזרום גז בצינורות ההולכת של אסדת לוויתן לראשונה, גז לחברת החשמל. הזרמת הגז צפוייה הוריד את מחירי החשמל במהלך השנה הקרובה. ראש הממשלה אמר "היום עשינו היסטוריה", והוסיף: "לא נכנענו לפופוליזם. נלחמתי במשך שנים ארוכות כדי להוציא את הגז מהאדמה, נגד התנגדות עזה של יריבינו הפוליטיים".

    השר אלקין מסר: הנישוב הסתיים. אין שום חריגה בנתוני ניטור. רוב הגז שמדינת ישראל משתמשת בו כבר עכשיו הוא מלוויתן. הישג עצום למדינת ישראל שהופכת למעצמת גז וגם הישג סביבתי בתהליך ויתור על הפחם למען הסביבה ובריאות התושבים.

    מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: לפני שעה קלה החל שלב יציאת הפחמימנים לאוויר כחלק מפעולת הנישוב המתרחשת באסדת לוויתן. נכון לכרגע, נרשמים ריכוזים הדומים לריכוזים אשר נמדדו בממוצע בשבועות האחרונים".

    לאור האיומים של קיצוניים להתפנות מהבתים הוסיפו במשרד, "נדגיש, כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור לאורך כל שעות היום, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה תהיה מזערית. אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב".



    0 תגובות