בנט מנהל מגעים לצירוף פורשי "זהות"

    ישראל רובין No Comments on בנט מנהל מגעים לצירוף פורשי "זהות"

    בשבועות האחרונים שוחח שר הביטחון ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט עם בכירי "המפלגה הליברלית החדשה", שהתוו את האגף הכלכלי במפלגת זהות. בימין החדש מעריכים כי כוחם הפוליטי יכול להגיע לכ־3 מנדטים

    בנט צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת מאמצי מפלגת הימין החדש לחיזוק הרשימה, נערכו שיחות בימים האחרונים בין שר הביטחון ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לבין האנשים שהתוו את הרעיון הכלכלי במפלגת "זהות", שבראשה עמד משה פייגלין בבחירות באפריל. כך פרסם העיתונאי יהודה שלזינגר בישראל היום.

    בפגישות, שנשמרו בפרופיל נמוך, השתתפו מובילי "המפלגה הליברלית החדשה", ליבי מולד, בועז ארד, רפאל מינס וירון לרמן – כולם אקטיביסטים בולטים לקידום תפיסת העולם הליברלית בכלל, והכלכלה החופשית בפרט. בנט ומולד בוחנים הסכם ריצה משותפת, בפורמט של מיזוג מפלגות או בלוק טכני, בשאיפה לקלוט את קולותיהם של מצביעי ימין־ליברלי שנותרו ללא בית פוליטי מאז התפרקה מפלגת זהות בקיץ האחרון.

    לפי הערכות, כוחם הפוליטי של מצביעים אלו נאמד בכשלושה מנדטים, שהם יותר מ־100 אלף קולות. תמיכתם תסייע לחזק את המחנה הלאומי, המתקשה בשלב זה להגיע ל־61 מנדטים ללא מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

    נוסף על כך, בימין החדש מקווים כי חיבור כזה יוסיף לדימוי של הימין החדש כמפלגת ימין ליברלית, לצד מפלגה משותפת של הרב רפי פרץ, איתמר בן גביר ואולי גם בצלאל סמוטריץ' – שתקלוט את קולותיהם של מצביעי ימין דתיים מהזרם החרד"לי.

    כזכור, במהלך קמפיין הבחירות האחרון, כאשר רצו בנט ושקד ברשימת "ימינה", הצהירו בכירי זהות על תמיכתם בבנט ובשקד, לאחר שפייגלין הודיע על פרישה מהמרוץ והביע תמיכה בליכוד ובנתניהו.



    0 תגובות