"נלמד אותו דרך הכיס"; בן גביר תובע את ח"כ קושניר בגין זכויות יוצרים

    ישראל רובין 1 Comment on "נלמד אותו דרך הכיס"; בן גביר תובע את ח"כ קושניר בגין זכויות יוצרים

    עו"ד איתמר בן גביר, בשם ישיבת הרעיון היהודי תובע את ח"כ אלכס קושניר על הפרת זכויות יוצרים בכך שבסרטון המכפיש שפרסם לאחרונה השתמש באיור מספר עליו חלים זכויות יוצרים – ללא רשות. בן גביר: "נלמד אותו דרך הכיס מהי משמעות הפרת זכויות יוצרים, ולא פחות חשוב מכך, שהשמצת יהודים עולה וביוקר"

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) פרסם כזכור ביום שלישי סרטון שעורר סערה רחבה, בעקבות דברים מכוערים שאמר נגד הציבור החרדי בסרטון.

    אלא שבסרטון עצמו, שילב קושניר איור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. האיור, נלקח מתוך ספר הקומיקס "הרב כהנא", אותו הוציאה לאור ישיבת 'הרעיון היהודי' בירושלים, שאת ציוריו צייר צייר, שנשכר עבור איור הספר כאמור.

    כעת, לאחר פרסום הסרטון של קושניר, דורשים בישיבת 'הרעיון היהודי' מח"כ קושניר פיצויים, לאחר שזה השתמש באיור ללא רשות. במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לקושניר ע"י בא כוחה של ישיבת הרעיון היהודי, עו"ד איתמר בן גביר, צוין: "הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור שימוש באיור ללא רשות", וכן כי אותו שימוש "מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשתנו ובין היתר מפר את זכויות היוצרים של מרשתנו, מעוול בעשיית עושר ולא במשפט, מעוול ברשלנות ופוגע בזכותה החוקתית של מרשתנו לקניין".

    קושניר נדרש במכתב להסיר את האיור מן הסרטון שהופץ ברשתות המדיה השונות באופן מיידי, וכן לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בגין הפגיעה בזכויותיה בסכום של 100,000 ש"ח.

    עו"ד איתמר בן גביר, שכאמור מייצג את ישיבת הרעיון היהודי בתביעה מוסר כי: "מעבר לכך שח"כ קושניר הפיץ דברי בלע והסתה חמורים ואנטישמיים נגד הציבור החרדי ובכלל הציבור שומר המסורת בישראל, הרי שהוא גם הוסיף חטא על פשע, הפר זכויות יוצרים – והשתמש בתמונה של רב גדול בישראל עבור התעמולה האנטישמית שלו. כעת נלמד אותו דרך הכיס מהי משמעות הפרת זכויות יוצרים, ולא פחות חשוב מכך, שהשמצת יהודים עולה וביוקר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      12/02/2020
      מה נשאר עם התביעה??