הליכוד עתרו לבג"ץ נגד יועמ"ש הכנסת: "מצוי בניגוד עניינים חמור"

    איתי גדסי 1 Comment on הליכוד עתרו לבג"ץ נגד יועמ"ש הכנסת: "מצוי בניגוד עניינים חמור"

    בעתירה דחופה שהגישו לבית המשפט העליון תנועת הליכוד וח"כ מיקי זוהר כנגד היועץ המשפטי לכנסת בשל מעורבותו בנושא הקמת ועדת הכנסת, נכתב: "היועץ המשפטי לכנסת פועל למרבה הצער בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועת הליכוד וח"כ מיקי זוהר הגישו הבוקר (ראשון) עתירה דחופה לבית המשפט העליון כנגד היועץ המשפטי לכנסת בשל מעורבותו בנושא הקמת ועדת הכנסת, לדבריהם, יועמ"ש הכנסת, עו"ד ינון "מצוי בניגוד עניינים חמור".

    בעתירה נכתב כי על בית המשפט להורות ליועמ"ש הכנסת עו"ד אייל ינון להימנע מלדון או לחוות דעתו בכל הנוגע להקמת וועדת הכנסת על מנת שזו תדון בבקשת חסינות שהוגשה לה על ידי ראש הממשלה נתניהו, לאור ניגוד עניינים חמור בו מצוי עו"ד ינון. כמו כן להורות לו כי חוות הדעת אותה פרסם בעניין הקמת וועדת הכנסת בטלה ומבוטלת.

    בנימוקי העתירה נכתב, כי היועץ המשפטי לכנסת ובת זוגו חתמו על הסדרי ניגוד עניינים, לפיהם היועץ המשפטי לכנסת לא יטפל בעניינים בהם מטפלת בת זוגו. כזכור, בת זוגו של היועץ המשפטי לכנסת, חברה בכירה בצוות שטיפל בתיקים הפליליים כנגד ראש הממשלה נתניהו. "למרות האמור, היועץ המשפטי לכנסת הוציא חוות דעת המתייחסות לאפשרות הקמת וועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות, שהגיש נתניהו".

    עוד נכתב בעתירה כנגד מעורבותו של יועמ"ש הכנסת כי "היועץ המשפטי לכנסת פועל למרבה הצער בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום ובניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו חתומה בת זוגו, וזאת בניגוד גמור לדין ובאופן המערער את אמון הציבור במוסד החשוב של היעוץ המשפטי לכנסת".

    בדבריהם, תוהים מגישי העתירה "האם מישהו באמת מאמין שאם בת זוגו של ינון היתה נמנית על צוות ההגנה של ראש הממשלה, היה מתאפשר לו לעסוק במישרין או בעקיפין בענין כלשהו הנוגע לראש הממשלה? האם כל הגורמים המשפטיים הרלבנטיים לא היו מזדעקים, ובצדק, ומונעים ממנו לעסוק בענין? האם עו"ד ינון לא היה פוסל עצמו מלדון בעניין? כשם שמצב זה היה מביא בצדק לפסילתה של חוות דעת, אם היתה ניתנת, כך יש לנהוג גם כעת".

    "גם לגופו של ענין", מוסיפים העותרים, "אין שום מקום להקים לאחר שהכנסת התפזרה וזמן קצר לפני הבחירות, וועדת כנסת שתדון בעניינו של נתניהו, משום שהדבר מנוגד לחוק יסוד השפיטה, מנוגד לנוהג ארוך שנים, ומנוגד לחוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת".

    בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יכנס היום (ראשון) בשעה 13:15 בצהריים, מסיבת עיתונאים בה יתייחס לחוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת הצפויה להינתן היום.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא ההסתה נגד החרדים.
      אפילו לא יוקר המחיה.
      עתירה דחופה עבור משרה ציבורית בכירה לנאשם בפלילים.
      בושה!