ליצמן על המשבר בתקציב של עולם הישיבות: "סומכים על גפני"

    איתי גדסי 2 Comment on ליצמן על המשבר בתקציב של עולם הישיבות: "סומכים על גפני"

    סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן תקף את ההסתה כנגד הציבור החרדי בישיבת הנהלת "אגודת ישראל": "דמנו הותר ברבים ויש תחרות מי יכול להכפיש את החרדים יותר, וליברמן בראשם"

    אגודת ישראל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הספיד היום (ראשון) את יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם ליזרזון ז"ל בישיבת הנהלת "אגודת ישראל" בדבריו אמר ליצמן, "הרב אברהם יוסף ליזרזון זצ"ל יחסר לנו. הוא לא נח ולא שקט. רבים צריכים לבקש סליחתו. הוא ניהל מערכות ציבוריות וגם לקח ללב כי זה בער בו".

    על ההסתה הקשה מצד ישראל ביתנו אמר ליצמן, "ההסתה נגד החרדים עולה ומתגברת ככל שהבחירות חוזרות על עצמן. דמנו הותר ברבים ויש תחרות מי יכול להכפיש את החרדים יותר, וליברמן בראשם".

    ליצמן התייחס לסכנה מפגיעה כלכלית בעולם הישיבות בגלל אי העברת התקציב, "אנו מודאגים מהמשך תקציבי הישיבות בעידן ממשלות המעבר והבחירות החוזרות. אנו סומכים על ח"כ משה גפני ואני יודע שהוא פועל לכך שהדבר לא ייפגע".

    על האחדות לקראת הבחירות הקרובות "אנו ממשיכים בהסכם האחדות עם דגל התורה. יחד ניאבק על קדשי ישראל, השבת הציבורית שמתחללת רח”ל. במאמץ גדול אפשר להגדיל את אחוזי ההצבעה שלנו. הרב אייכלר מרגיש טוב ומחר ישוחרר מבית חולים בעז"ה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לדעתי: עיקר הצרה בזה היא: מה שאצל רובם ככולם של השומרי תורה ומצות והנקראים חרדים, וגם אצל הנקראים בני תורה, נתקבל גם כן הדרכותיהם ושיטתם המסולף, מפני שמסתכלים עליהם בהערכה וחשיבות שהרי הם הבעלי מקצוע, וכל זה מפני שחסר אצלינו כבוד והערכה להתורה הק' ולדעת ולהאמין שהתורה הק' לא חסרה כלום, וכל מה שאנו צריכים לדעת במהלך חיינו התורה הק' מעניקה לנו ומלמדת אותנו כאמא המלמדת לבנה כל מה שצריך לו, ומה שאין אנו מקבלים מהתורה הק' אי אפשר לקבל משום מקום אחר, ואם היה לנו כבוד להתורה כראוי לא היינו נתפסים בשאר דרכים המסולפים.

      ועל כן עלינו ללמוד מכל זה מה שגם נוגע לנו לדעת כמה הוא המבוקש מאתנו להתקדש בשעה שעוסקים בענינים גשמיים, כי גם הצדיקים התחילו בדרגות הראשונות הקרובות יותר לחומר הגוף והיו מטפסים ועולים לאט לאט עד שהגיעו למה שהגיעו, ולכן גם מאתנו מבוקש להתקדש הרבה. וכמובן להתחיל בדרגא ששייך לנו ומשם לטפס ולעלות תמיד יותר ויותר, ועל כן עלינו לפלס דרכינו על כל פנים בקו כזה שיוביל אותנו להעליה המבוקשת לבסוף.

      ועל כן עלינו לדעת את הקו שהוא המסילה העולה בית קל, וזה אנו צריכים ללמוד ממה שמסופר בתורה הק' ולכוון דרכינו גם באותה המסילה ואותו הקו כנזכר, והוא מסילת הפרישות להפשיט את מחשבתו ביותר מכל הרגשת הגשמיות והנאתה בשעה שאנו עוסקים בה, וכמו כן בעת האכילה ובכל שאר הענינים הגשמיים. וכמה שהאדם מצליח להפשיט את מחשבתו והרגש הנאתו מהגשמיות הרי הוא מתקדש יותר והרי הוא מתקרב יותר לד' ית' ולכל דרגות הרוחניות, עד שיגיע שהרגשותיו יתהפכו מגשמי לרוחני, וימשיכו אותו רק לתענוג הרוחני ויהיה נמאס בעיניו כל התאוות והנאות הגשמיות.

      וכמבואר בספר מסילת ישרים שצריך האדם תמיד לחשוב ולהתבונן על מיאוס התאוות וההנאות הגשמיות בין בבחינת האכילה ושאר ההנאות הגופניות ובין בבחינת הכבוד והממון ושאר דברים ע"ש, ודי בזה להעיר לב מבקשי אמת. במקום אחר, ד"י ויצילנו מידי היזקם.

      וכל זה גם מפני שלא שמשו גדולי הדור, ולא רק גדולי הדור לא שמשו, אלא אפילו קטני הדור שמלפנינו לא שמשו, ולא מתחשבים עם המסורה הישנה של עם ישראל, ואם היו מתחשבים עם המסורה הישנה ומחשיבים אותה כראוי, ומחפשים לדעת את מהלך החיים הישן ע"פ תורתינו הקדושה אפילו אצל עמי הארץ מדור הישן, היו לנו היום הבני תורה פנים אחרות, פנים יותר יפות, ולב יותר חם של יהודי, כמו בכל הדורות. ועל כן אין חידוש למה הדור הצעיר נולדים בטבע של השתוללות וחציפות שלא היה דוגמתו בכל הדורות, כי מכיון שיוצאים מחיי בית כאלה הרי זה פשוט שזה חטאתך וזה פריה. וכמו בזריעת חיטים שכפי שזורעים אותו כן הוא צומח וגודל, כן הוא לגבי הולדת הילדים (ועי' אור החיים הק' ריש פ' תזריע). אמנם מכיון שלא מבינים על פי דעת ודת התורה והקדושה לכן לא מקשרים הדברים זה לזה אע"פ שזה כל כך פשוט בכל הספה"ק.

      אמנם החכמי יוון של היום, שאין להם ריח וזיק של תורה כלל וכלל, והם מכחישי האמונה, לכן הם ממציאים חכמה חדשה ואומרים במלים יפים ומחוכמים שיש להילד מחלת נפש או בלשונם בעיה נפשית וצריך טיפול מיוחד, והם גם יתנו את הטיפול תמורת כסף טוב, ונמצא הם מרויחים זה פעמיים בין בשעה שגורמים את שורש הקלקול, דהיינו בשעה שנותנים את ההדרכה המובילה לשאול, ובין אחר שכבר צמח הקוץ מכאיב ו"יעקבנו זה פעמיים".

      אמנם לדאבונינו היצר הרע התגבר מאוד בדור שלנו שדומה לדור המבול, ועל כן לא שמים לב לדעת גדולי התורה והיראה, וכל המחבלים כרמים נעשים מושלים בכיפה, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, ועל כל פנים עלינו לזעוק את כאבינו וישמע חכם ומבקש ד', ויתבונן וילך אצל חכם אמיתי שיש לו דעת תורה הטהורה, לפי מסורת ישראל סבא, ועל ידי כן ושב ורפא לו בס"ד. וישמע חכם ויוסף לקח להבין דבר מתוך דבר בס"ד.

    2. 1

      הרב אדלשטיין אמר לא להתעסק בפולטיקה רק גמרא הוא יודע מה שהוא אומר!!!