בלוק הימין ליו"ר הכנסת: מנע כינוס המליאה בפגרת הבחירות

    איתי גדסי No Comments on בלוק הימין ליו"ר הכנסת: מנע כינוס המליאה בפגרת הבחירות

    במטרה למנוע דיון במליאה על בקשת החסינות: ראשי מפלגות בלוק הימין שיגרו מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בו הם דורשים ממנו למנוע את כינוסה של מליאת הכנסת בתקופת פגרת הבחירות ועד לכינון הכנסת ה-23

    המחנה הלאומי
    נתניהו וראשי בלוק הימין
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי סיעות בלוק הימין התכנסו היום (שלישי) בלשכת ראש הממשלה בכנסת. בתום פגישתם שיגרו ראשי הסיעות מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בו הם מבקשים ממנו למנוע את כינוסה של מליאת הכנסת בתקופת פגרת הבחירות ועד לכינון הכנסת ה-23 למעט הצעות לסדר היום או בקשות הממשלה. זאת, בין היתר בכדי למנוע מחטף פוליטי בהבאה להצבעה במליאה את בקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו בעת שבה יש לגוש שמתנגד למתן חסינות לנתניהו רוב בכנסת.

    במכתבם כותבים ראשי הסיעות כי: "בימים האחרונים אנו עדים לשורה של מהלכים חסרי תקדים העומדים בניגוד מוחלט לנוהג כפי שהיה בכנסת מאז הקמתה, ואשר רומסים ברגל גסה את כלל הפעולה התקינים של הכנסת בתקופת פגרת בחירות".

    "במצב שנוצר, יו"ר הכנסת נותר כבלם אחרון בפני דריסה ופירוק של כל המסגרות בכנסת בתקופה רגישה זו של ערב בחירות. נדגיש, כי נקבע, ולא במקרה, שיו"ר הכסת הוא המוסמך לכנס את המליאה וסמכותו בתקופת הפגרה הוגבלה למקרים מצומצים בלבד שאין בהם כדי לאפשר ניצול לרעה של הכנסת על ידי רוב מקרי ערב בחירות".

    "לאור אמור לעיל ועל מנת למנוע את בפיכת הכנסת לקרקס תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת בחירות בסמוך למועד הבחירות – אנו פונים אליך בדרישה כי תימנע מכינוס מליאת הכנסת ועד לכינון הכנסת ה-23, למעט הצעות לסדר היום או בקשות הממשלה".

    על המכתב חתמו: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר הבית היהודי השר הרב רפי פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטיץ', ראשי הימין החדש השר נפתלי בנט וח"כ איילת בנט, יו"ר אגדות ישראל השר יעקב ליצמן, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר והשר יריב לוין.



    0 תגובות