פרופ' כהן: "החיבור בין סמוטריץ' לבנט עלול לפגוע בבוחרי הימין הרך"

    אסתי פלד 1 Comment on פרופ' כהן: "החיבור בין סמוטריץ' לבנט עלול לפגוע בבוחרי הימין הרך"

    פרופ' אשר כהן בריאיון ל'מהדורה המרכזית' טוען כי שורש המחלוקת בין המפלגות הנה "מחלוקת תרבותית דתית ולא אישית". כהן המליץ לסמוטריץ' להתאחד עם בן גביר והרב פרץ, בכדי לא לפגוע ביכולת של בנט להביא קולות מהימין הרך

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אשר כהן (הימין החדש) התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן וטען כי "החיבור בין סמוטריץ' לבנט יכול לפגוע במצביעי ימין רך שהיו אצל פייגלין וכחלון ולא יצביעו לימין החדש כרגע, אבל זה עדיין עדיף על חיבור עם בן גביר".

    מחלוקות פנים: "ברמה האישית בנט ושקד מסתדרים עם סמוטריץ', יש היבטים אידאולוגים שהביאו לפילוג בציונות הדתית. הפילוג הגדול הוא תרבותי דתי. היא הייתה הגורם למשברים גם בעבר".

    נקודת המחלוקת: "בציונות הדתית יש ממלכתיות. הנקודה עם בן גביר שלמרות שהוא דיבר שונה משאר חבריו. אבל סמל הכהניזם מפריע לציבור. בציבור התפתח שיח על לגטימיות המירוץ יחד עם עוצמה יהודית. הכי טוב שהבית היהודי, האיחוד הלאומי ובן גביר ירוצו יחד והימין החדש בנפרד".

    על הסיכון והסיכוי: "אם מחר נאמר שכולם מתאחדים, הסיכוי היחיד להשיג 61 מנדטים זה ליברמן ושיש מפלגה אחת בימין שיכולה למשוך קולות של כחלון, ליברמן וגשר. ולכן ריצה משותפת של כולם יכולה לפגוע בכולם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ימין רך, ימין קשה… עוצמה שווה 2 מנדטים, הבית היהודי 2 מנדטים, יחד יקבלו 4-5 מנדטים
      בנט שווה 3 מנדטים, סמוטריץ שווה 1-2 מנדטים, יחד יקבלו 4-5 מנדטים
      ושלום על ישראל