מאות השתתפו בכנס זעקה והסברה כנגד פעילות מיסיון באשדוד

    שלמה ריזל No Comments on מאות השתתפו בכנס זעקה והסברה כנגד פעילות מיסיון באשדוד

    בעקבות ההדים הרבים לכנסי הזעקה והמחאה של יד לאחים נערך כנס מיוחד באשדוד. אדמו"רי ורבני העיר כיבדו את האירוע בהשתתפותם ונשאו דברים חוצבי להבות אודות חשיבות המאבק במיסיון. למעלה מחמש מאות משתתפים האזינו לעדות מכלי ראשון על פעילות המיסיון ורותקו לפאנל עם פעילים מרכזיים שסיפרו על הצלחת פעילות המנע

    הדברים נתנו את אותותיהם. חלק מהקהל בכנס יד לאחים נגד המיסיון באשדוד צילום: יד לאחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על אף מזג אויר הסוער והגשום, התייצבו ביום חמישי האחרון כ-500 מבני הקהילה החרדית באשדוד לכנס זעקה והסברה מיוחד במינו שערכה 'המחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים.

    הכנס נערך בעקבות קול קורא עליו חתמו אדמו"רי העיר, הרבנים הראשיים של העיר, הגר"י שיינין, הגר"ח פינטו, ואליהם הצטרפו האדמו"רים לבית אבוחצירא והגר"ש טולדנו והגר"א רווח. היה זה הכנס השלישי בסדרת הכנסים החדשה של הארגון שנועדו לפתח את המודעות הציבורית של יראי ה' וחושבי שמו לפעילות המיסיונרית ההרסנית ולקרוא להירתם שכם אחד לפעילות מחץ נגדית.

    את הכנס פתח המנחה הרה"ג ר' חיים דויטש, מבכירי המרצים ביד לאחים. על יסוד דברי חז"ל "כל ישראל ערבים זה לזה" חידד הרב דויטש את חובת הערבות החלה על כל יהודי להציל יהודים תועים מפני סכנת המיסיון האורבת להם בעיר.

    את מסכת הנאומים פתח הגרח"פ הורביץ שליט"א, דיין דחסידי בעלזא בעיר שהקדיש את תורף דבריו למאבק הניטש בין כוחות הקדושה והטומאה. "כוחות הטומאה שרוצים לתפוס עוד נשמה יהודית ועוד נשמה יהודית", קרא ברגש. בדבריו קרא לכל הנוכחים להירתם למאבק בנחישות "ולא להתפעל מכוחות הטומאה והס"מ של המיסיון והמשאבים האדירים שהוא משקיע לכך", בקוראו על כל הנרתמים למלחמת מגן זו את קביעת חז"ל "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

    הגר"ש הכהן גרוס שליט"א, רב דחסידי גור, פתח את דבריו בציטוט ההלכה הנפסקת בשולחן ערוך על החובה להציל יהודי משמד עד שמחללים שבת על כך. הגר"ש גרוס הצביע בכאב על התרחבות הפעילות המיסיונרית וזליגתה המחרידה לתוככי השכונות החרדיות ומנגד הפליא בשבח הפעילויות החשובות של יד לאחים כתריס בפני הפורענות. "אם נפעל בנחישות נוכל להצליח", קבע בהפנותו אצבע לערים שבהן פעלו בעקביות ובנחישות והביאו לצמצום הפעילות המיסיונרית, עד כדי השבתתה המוחלטת.

    רבה הראשי של אשדוד, הגר"י שיינין שליט"א, נשא נאום חוצב להבות על גודל השעה והאחריות הגורלית המונחת על כתפו של כל מי שלבו ער. בראש דבריו העלה מרא דאתרא על נס את דמותו של מייסד יד לאחים, הגאון רבי שלום דב ליפשיץ זצ"ל, ושרטט קווים מימי שבתם יחד בשבת תחכמוני בימי חורפם. "הוא היה מתמיד עצום ועם זאת היה פועל ומפעיל אחרים". בתוך כך התרפק על המאבקים ההרואיים בהם הוא עצמו נטל חלק ושיחזר את המאבק בשנת תשכ"ב שבמהלכו זכה לקדש שם שמים כשפרץ לתוך המבנה המבוצר של המיסיון ונעצר על ידי המשטרה.

    עדות אישית ובלתי אמצעית. הרב הראשי לאשדוד, הגר"י שינין, נושא דברים
    עדות אישית ובלתי אמצעית. הרב הראשי לאשדוד, הגר"י שינין, נושא דברים

    יד לאחים

    בדבריו הדהים הרב את הנוכחים בתארו את גודל החוצפה המיסיונרית כשהעזו לשלוח גם למעונו מעטפה ובה ספר מסיונרי עם הטפה לשמד. "אם ספר כזה מגיע לידיים תמימות שלא יודעות להבחין בסכנה, אי אפשר לשער כמה נזק יכול להיגרם. אסור לנו לשתוק", קרא הרב. את דבריו סיים בקריאה נרגשת שבה הטיל חובת גברא על כל אחד מהנוכחים ליטול חלק בפעילות יד לאחים. "לא ניתן לעמוד מנגד נוכח פעילות השמד המיסיונרית הנערכת בעירנו", קרא.

    בכנס השתתף סגן ראש העיר הרב יחיאל ויינגרטן, אשר קצר שבחים רבים על פעילותו למען טוהר העיר בכלל וכנגד המיסיון בפרט. המנחה הרב דויטש בירך בחום אותו ואת פעילותו למען הכלל.

    הס הושלך באולם עת נקרא אל הדוכן כ"ק האדמו"ר ממעליץ שליט"א. האדמו"ר דיבר על העובדה שכעת, לאחר שנעשו סיומי הש"ס בכל העולם, מורגשת תוספת קדושה בעולם שיכולה לנצח את הטומאה. "בל יידח ממנו נידח. אל לנו להתייאש משום יהודי; גם אם הוא נפל ברשת המיסיון, עלינו לעשות הכל על מנת לגלות את יהדותו ולהשיבו לצור מחצבתו", סיים האדמו"ר.

    יו"ר יד לאחים הרב ישראל ליפשיץ הדגיש בפני הנוכחים כי המיסיונרים מזהים את נקודות התורפה ובחסותן הם פועלים. כך, למשל, הם תרים אחר יהודים בודדים או כאלו שנמצאים בקשיים כאלו ואחרים. "אם נשכיל להגיע לאותם יהודים לפני המיסיונרים, נוכל להצילם", קבע.

    הקהל הרב רותק להרצאתו המאלפת של הרב בנימין קלוגער, מיסיונר לשעבר וכיום יועץ מיוחד למחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, שהעניק מבט בלתי אמצעי לפעילות המיסיונרית ודרכיה העקלקלות. כשדבריו מלווים במצגת מיוחדת, ריתק הרב קלוגער את הקהל בסיפורו האישי וחשף בעדות נדירה את ההוראה שקיבל בכת להמרת דתם של יהודים, בה נאמר לו מפורשות: "עדיף להטביל לנצרות יהודי אחד על פני מאה גויים", עפ"ל.

    את מסכת הנאומים חתם רכז השטח של יד לאחים, הר"ר שמעון אברג'ל, שפרש בפני הנוכחים את פעילות המיסיון העניפה באשדוד בהציגו את סניפי הפעילות ההרסנית בעיר ושיטות הפעולה של מרשיעי הברית. הרב אברג'ל המחיש את הדרך הקלה והבטוחה להצלחת סיכול פעילות המיסיון באמצעות חשיפה, איתור ומניעה בדרכי הסברה וקרא לכולם להצטרף וליטול חלק בפעילות.

    בשלב זה רותק הקהל להקרנת מצגת שהופקה במיוחד לערב זה ואשר פרסה את אפיקי הפעילות בעיר של כוחות הקדושה מול כוחות האופל. המראות נתנו את אותותיהם והותירו רושם בל יימחה על המשתתפים. הציבור התבקש להירשם במקום לפעילות ועשרות רבות של משתתפים מיהרו למלא את פרטיהם בטפסי ההרשמה.

    ביד לאחים סיכמו בהצלחה את הכנס המיוחד וציינו כי אף שידיהם של הפעילים מלאות עבודה רק בעזרתם הפעילה והיזומה של תושבי העיר ניתן יהיה למגר את הפעילות המיסיונרית בעיר כפי שהוכח בערים אחרות, בהצלחה יתרה.



    0 תגובות