לקראת ההצבעה: נתניהו יציע לגנץ: אוותר על החסינות ותתמוך בסיפוח

    איתי גדסי 2 Comment on לקראת ההצבעה: נתניהו יציע לגנץ: אוותר על החסינות ותתמוך בסיפוח
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההחלטה נפלה: על פי בכירים בליכוד, ראש הממשלה יביא בשבוע הבא הצעת חוק ממשלתית לסיפוח בקעת הירדן. בנוסף אמרו הערב (שלישי) בכירים בליכוד כי נתניהו שוקל להציע הערב לגנץ בנאומו בבנייני האומה שיוותר על בקשת החסינות, אם גנץ יתמוך בשבוע הבא בהחלת הריבונות בבקעת הירדן כך מדווחת יערה שפירא.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב היום (שלישי) ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לאחר שתמך בסיפוח בקעת הירדן לאחר הבחירות וכתב לו: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח".

    נתניהו לא הרפה ואף כתב לו במפורש כי כבר בקרוב כחול לבן תעמוד למבחן הסיפוח, "אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

    כזכור, בני גנץ בסיור שערך היום בבקעת הירדן אמר: "ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפיכך, לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית. עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם".

    בתגובה לדברי בני גנץ שאמר "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות" מגיב ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "אנחנו עומדים ומשתהים אל מול השיח ההזוי מבית מדרשם של מנהיגי כחול לבן. האומנם ריבונות העם על ארצו עליה חלמנו 2,000 שנה עומדת על אותו משקל של דיוני החסינות? אתם אמיתיים?! אלו סדרי העדיפויות שלכם? לא עוד מחלוקת אידיאולוגית, לא עוד "הסתבכות" מדינית, לא עוד חיפוש הפרטנרים בצד השני – כל זה לא רלוונטי יותר, רק החסינות בראש מעיינכם".

    נאמן פנה לראה"מ ואמר: "אני פונה בשעה זו לראש הממשלה בקריאה נרגשת: תרומם אותנו ואת המדינה כולה מעל השיח הרדוד והלא רלוונטי שמנהל השמאל על דיוני החסינות, לסוגיות האמת שבהם האומה עסוקה. תכנס את הממשלה ברשותך ותקבלו החלטה מהחשובות שהיו בתולדות המדינה – תקבע את הגבול המזרחי שלנו אחת ולתמיד, תספח את בקעת הירדן כבר ביום ראשון הקרוב ותצא למערכה על המשך שלטון הימין מהמקום הזה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי אלוף בדיבורים וביח"צ.
      אפס מאופס במעשים.

    2. 1

      עובדה ראשונה : ביבי לא סיפח בפועל זה 14 שנים.
      עובדה שניה : בבחירות הקודמות 'ביבי אמר', שיספח את הבקעה רק 'לאחר הבחירות'.

      לסיכום : הוא לא עמד במבחן של עצמו הן בהצהרה וכ"ש שלא במעשים.