נתניהו בטקס ב'יד ושם': "אני מתחייב 'לעולם לא עוד' יהיה ציווי לפעולה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בטקס ב'יד ושם': "אני מתחייב 'לעולם לא עוד' יהיה ציווי לפעולה"
    צילום: לעמ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס לציון 75 שנה לשחרור אוושוויץ משתתפים מעל 45 מנהיגים מרחבי העולם, בראשות סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ומנהיגים נוספים. יחד עם עשרות ניצולי שואה היושבים באולם.

    נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס: "אושוויץ וירושלים: תהום – ופסגה. אושוויץ – ההשמדה. ירושלים – התקומה. אושוויץ – השעבוד. ירושלים – החירות. אושוויץ – המוות. ירושלים – החיים. לפני 75 שנים יצא עמנו – העם היהודי מגיא ההריגה הגדול בתולדות האנושות. הניצולים הם אינם שוכחים דבר: את חוסר האונים, את הסבל האינסופי, את הלהבות והעשן, את השכול והאובדן. בד בבד הם זוכרים בהכרת תודה עמוקה את יום השחרור, את כניסת הצבא האדום לאושוויץ, את ההקרבה העצומה של בעלות הברית, של החיילים והעמים כאחד.

    אני בא לכאן, עם הנשיא ריבלין והנשיא פוטין, מטקס מרגש של חנוכת אנדרטה לזכר חללי המצור על לנינגרד. זוהי דוגמה אחת למחיר הבלתי נתפס של הניצחון על הנאצים. אבל דווקא ביום הזה חייבים לומר: בשביל ששת המיליונים בני עמנו, ביניהם מיליון וחצי ילדים, שערי הגיהנום נפרצו מאוחר. מאוחר מדי. ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי: לא תהיה שואה נוספת! כראש ממשלת ישראל, זוהי המחויבות העליונה שלי".

    נתניהו פנה לעם בישראל ולמנהיגי העולם ואמר: "כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב שהמילים 'לעולם לא עוד' לא יהיו סיסמה ריקה אלא ציווי מתמיד לפעולה. עם ציווי זה נמשיך את מסע התקומה המופלא של עמנו שיצא מבקעת העצמות היבשות: מעצמות לעצמאות, ומעצמאות לעוצמה, מאושוויץ – לירושלים, מחושך – לאור. כדבר הנביא ישעיהו: "העם ההולכים בחושך, ראו אור גדול".



    0 תגובות