התגובות במערכת הפוליטית: "יום שייזכר בדברי הימים בזכות ראה"מ"

    איתי גדסי 1 Comment on התגובות במערכת הפוליטית: "יום שייזכר בדברי הימים בזכות ראה"מ"

    במפלגות הימין בירכו בחום על ההצהרה ההיסטורית שתביא לשינוי דרמטי בשטחי ההתיישבות לראשונה מאז מלחמת ששת הימים | במפלגות הערביות גינו את התוכנית ותקפו אותה בחריפות. בכחול לבן ובמפלגות השמאל הקטנות פרט להודעה מהמפלגה – שומרים על זכות השתיקה

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלשכת ראה"מ נמסר לאחר האישור והתמיכה האמריקנית בהחלת הריבונות: פעימה ראשונה של החלת החוק הישראלי על הישובים בבקעה ויו"ש – תובא ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה. בנוסף אמר ראש הממשלה בתדרוך לעיתונאים, "אם הפלסטינים לא יקבלו את כל הדרישות של האמריקאים, השינוי היחיד שיהיה בשטח הוא החלת הריבונות על בקעת הירדן וכל היישובים ביו"ש".

    במערכת הפוליטית הגיבו מימין ומשמאל ובעיקר מהימין ומהמפלגות הערביות. מפלגות השמאל ובראשם כחול לבן פרט להודעת המפלגה חברי הכנסת לא התבטאו לאחר הצגת התוכנית על ידי נשיא ארה"ב.

    שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה בתגובה לעסקת המאה: "קשה להגזים בגודל השעה. היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל. זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק – לא היתה באה לעולם.

    בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה – בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל – נברך שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

    השר יריב לוין לאחר הצגת 'תכנית המאה': "זה יום היסטורי. יום של ניצחון ענק לדרך שלנו, יום של ניצחון עצום למדיניות שהוביל רה"מ נתניהו. פדואל, בית אל – חלק בלתי נפרד מישראל, בהכרה אמריקאית מלאה. אנו נחיל את הריבונות על חלקי המולדת שלנו. אנחנו נמשיך לבנות ולחזק את ההתיישבות, ואני משוכנע שהדרך שפרצנו היום  רק תלך ותעצים את מפעל ההתיישבות ואת אחיזתנו בארץ ישראל".

    יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הגיבה לתוכנית המאה: "‏אנחנו נמצאים ברגע היסטורי עבור מדינת ישראל. ב 2012 כשבנט ואני דיברנו על ריבונות ביוש חשבו שאנחנו הזויים. עברו 7 שנים והגענו לרגע הזה.ממשלת ישראל צריכה להחיל ריבונות מיד על בקעת הירדן ויהודה ושומרון. החלק המסוכן של התוכנית, קרי הקמת מדינה פלסטינית או הכרה במדינה פלסטינית לא יקרה".

    יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב: "כמו מדיניות ההפרדה בדרום ארה"ב, האפרטהייד, מלחמת וייטנאם ואינספור כתמים אחרים בהיסטוריה האנושית גם הכיבוש יסתיים והעם הפלסטיני יחיה במדינה עצמאית לצד מדינת ישראל. בסוף, הדרישה הצודקת לשוויון ושלום תגבר על הכניעה לעליונות ומלחמה".

    ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), סגן שר הביטחון וראש השב"כ לשעבר, מתייחס לתוכנית המאה: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. עסקת המאה של טראמפ מוכיחה שהמעז מנצח. ראש הממשלה נתניהו העז לעשות מהלכים דרמטיים מול הממשל האמריקאי, הקודם והנוכחי, והפירות מוגשים לנו היום על מגש של כסף".

    עוד הוסיף, "עלינו מוטלת כעת החובה להחיל באופן מיידי את הריבונות הישראלית על כל הישובים הישראלים ביהודה ושומרון. בקעת הירדן במובנה הרחב, תקובע כגבולנו המזרחי. חוק היסוד הקובע כי ירושלים השלימה והמאוחדת בירת ישראל, הוכר היום גם על ידי ארצות הברית של אמריקה".

    דיכטר הבהיר: "אל לנו להמתין למהלכים של הרשות הפלסטינית. המתנה שכזו עלתה לנו בדמים מאז קמה הרשות. הם טענו שהזמן פועל לצידם. היום הוכח להם ולעולם כולו, שהזמן הועיל לנו ועושה עימנו אך טוב. לא, אין זה הימור, זוהי התנהלות מחושבת של נתניהו והליכוד והימין בישראל. השמאל שקוע בדיוני חסינות והימין בריבונות".

    "לא, לא ריבונות בזכות הכח, כי אם ריבונות בכח הזכות. יום גדול ממתין בפתח זה היום שלך – שלך ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי. תודה לך הנשיא טראמפ ותודה לך רה"מ נתניהו".

    ח"כ יוסף ג'בארין בתגובה להצהרות נתניהו וטראמפ: "טראמפ ונתניהו גאים להשיק את עסקת האפרטהייד שרקמו ביחד כדי לעזור אחד לשני, ובדרך דורסים כל מוסכמה בינלאומית לגבי פתרון שתי המדינות. בעסקת האפרטהייד שהם רקמו במעמד צד אחד, מוצעות זכויות לאומיות רק לעם אחד".

    עוד הוסיף: "אנחנו ברשימה המשותפת ניאבק בכל יוזמות הסיפוח – לפני הבחירות ואחרי הבחירות. רק המשותפת היא בית פוליטי למי שבאמת מתנגד לנישול, לכיבוש ולעסקת האפרטהייד המסוכנת".



    1 תגובות

    מיין תגובות