הסטירה שחטף אבו מאזן ממדינות ערב: "מוקירים את תוכנית טראמפ"

    איתי גדסי No Comments on הסטירה שחטף אבו מאזן ממדינות ערב: "מוקירים את תוכנית טראמפ"

    בעוד אבו מאזן יצא מכליו לאחר פרסום התוכנית של נשיא ארה"ב והשתמש בביטויים קשים כנגדו. מנהיגי מדינות ערב קיבלו את התוכנית ובירכו עליה. שאר המדינות הגיבו בשתיקה לתוכנית אך בחדרים הם תומכים. מדינות ערב עוזבות את הסכסוך המלאכותי שהן יצרו ועוברות לצידה של ישראל

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחדות פלסטינית לעין המצלמות: נביל אבו-רודיינה, דוברו של אבו מאזן אמר היום (רביעי) כי לאור התוכנית המדינית של הנשיא טראמפ, בשבוע הבא תתקיים פגישה מורחבת של הפלגים הפלסטינים בעזה במטרה לחזק את האחדות הלאומית ולהיאבק בעסקה האמריקאית-ישראלית.

    איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר היום: "המסר שלנו לאבו מאזן הוא שעלינו לעבוד בחזית אחת ולהסכים על אסטרטגיה שמבוססת על סיום של החלוקה". חילוקי הדעות בין חמאס לפתח הם קשים מאוד והעויינות גדולה יותר. הצדדים כצפוי יראו אחדות מדומה כנגד ישראל שככל הנראה לא תחזיק מעמד זמן רב.

    בינתיים, אמש חטף אבו מאזן סטירה ממדינות ערב שהביעו תמיכה בתוכנית של הנשיא טראמפ. ארצות ערב החלו אט אט לזנוח את הרשות הפלסטינית וחמאס ולא מעוניינות לטבוע בבעיות הקשות שהן בעצמם יצרו.

    במשרד החוץ הסעודי הגיבו לתוכנית ואמרו: "אנו מוקירים את מאמצי הנשיא טראמפ להגיע לשלום בין הפלסטינים לישראלים. אנו מחדשים את תמיכתנו בכל המאמצים להגעה לפתרון צודק וכולל לבעיה הפלסטינית".

    שגריר איחוד האמירויות בארה"ב אמר: "אנו מוקירים את תוכנית טראמפ לשלום: זוהי יוזמה רצינית המטפלת במרבית הבעיות".

    במצרים קיבלו את התוכנית ובירכו עליה: "אנו רואים חשיבות בבחינת התוכנית האמריקאית כבסיס להסדרת הסוגיה הפלסטינית. אנו קוראים לשני הצדדים לבחון בזהירות את התפיסה האמריקאית להשגת שלום".

    פוליטיקאי ערבי בכיר ממדינות המפרץ מסר: "ההצעה מכיוון ארה"ב מסייעת לא רק לשלום בין ישראל לפלסטינים, אלא גם להחלשת איראן במזרח התיכון. ההתקרבות של חמאס לאיראן מדאיגה אותנו, נוכחנו כיצד חמאס התאבל על הגנרל הרצחנית. תוכנית המאה אינה מושלמת, אך אנו מקווים כי הפלסטינים יענו לתמיכתנו ולא להצעותיה של איראן".



    0 תגובות