ראה"מ הציע לנשיא סודן: "שגרירות בירושלים וטיסות ישירות"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ הציע לנשיא סודן: "שגרירות בירושלים וטיסות ישירות"

    ראש הממשלה בביקור היסטורי באוגנדה, ביקר בנמל התעופה באנטבה שם נהרג אחיו יוני הי"ד, נתניהו אמר בביקורו באנדרטה, "כל ביקור מרגש אותי מאוד. הוא פורט על נימי נפשי". במהלך ההצהרה הציע ראש הממשלה לנשיא לפתוח שגרירות בירושלים – בתמורה לפתיחת שגרירות באוגנדה, הנשיא השיב כי הדבר יבחן בחיוב

    צילום: לעמ
    16:24
    24.04.24
    יוני בייט No Comments on כשפרעה מלך מצרים הגה את תעלת סואץ | סקירה מרתקת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) במהלך ביקורו ההיסטורי באוגנדה עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני, שלנתניהו היכרות אישית איתו מזה שנים. בהצהרה משותפת לשניים הכריז נתניהו, כי אם אוגנדה תפתח שגרירות בירושלים, ישראל תפתח בבירת אוגנדה. הנשיא השיב כי מעוניין שתפתח שגרירות ישראל בבירה וכי הם יבחנו אפשרות של פתיחת שגרירות בבירה היהודית.

    ראש הממשלה אמר בפתח הצהרתו: "זאת ידידות אמת. זהו ביקורי החמישי באוגנדה. היא התחילה לפני עשרות שנים בפגישתנו הראשונה, אדוני הנשיא, לעולם לא אשכח אותה".

    ראש הממשלה התרגש בביקורו בנמל התעופה שם נהרג אחיו במבצע יהונתן: "כל ביקור מרגש אותי מאוד. הוא פורט על נימי נפשי. נחתנו היום ליד הטרמינל באנטבה שם נהרג אחי, ושם הקמתם אנדרטה לזכרו ולזכר האחרים שמתו במבצע החילוץ הגדול. לעולם לא אשכח את ידידותך, ישראל לעולם לא תשכח את ידידותך".

    נתניהו ציין כי "זהו ביקורי החמישי באפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל, בגדול". נתניהו הוסיף, "זה התחיל כאן באוגנדה וזה ממשיך באוגנדה, תחת הנהגתך האיתנה, בדרך שבה הצבת את אפריקה ואת אוגנדה על הבמה העולמית".

    ראש הממשלה הודה לנשיא על מאמציו לקירוב בין המדינות, "אני מודה לך, אדוני הנשיא, על הסיוע שאתה נותן לישראל במאמצינו להגביר את שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה. זה דבר בעל ערך רב לישראל ואנו מעריכים זאת עמוקות".

    נתניהו ציין כי היקף שיתוף הפעולה עם המדינות הוא רחב: "כפי שאמרת, אנו גם משתפים פעולה באופן ישיר בתחומים רבים: בחקלאות, בחינוך ובחדשנות. הדבר היחיד שלא הצלחנו לשחזר בישראל הוא עומקו של הצבע הירוק באפריקה. הוא כל כך יפה ושופע, והוא מנחם כל כך. מה שמנחם ומה שמבשיל הוא שיתוף הפעולה בינינו בתחומים רבים, ואנו רוצים לעשות יותר, כולל בתחום הסייבר".

    בשיא ההצהרה הניח נתניהו על השולחן את מבוקשו: "הרשה לי לומר שיש שני דברים שאותם אנו רוצים להשיג, ודנו בהם בביקור הזה: הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח".

    "שנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב". אמר ראש הממשלה לנשיא.

    ראש הממשלה הזכיר את הזיקה הדתית בין המדינות, "בכל המובנים, יש בינינו זיקה היסטורית. לך יש זיקה לתנ"ך. לעולם לא אשכח את ביקורך בירושלים, שבמהלכו פגשת את אבי המנוח, ההיסטוריון. דיברתם על התנ"ך ועל השורשים של המורשת המשותפת שלנו. ברצוני להודות לך על הידידות הממושכת הזו".

    נשיא אוגנדה יוורי מוסווני השיב בנוגע לשגרירות: "אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא".



    0 תגובות