נתניהו: "אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה"

    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו: "אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה"

    ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יאהד האיסלאמי בעזה. אני מציע לג'יאהד האיסלאמי וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה"

    נתניהו צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנושא המדיני ואמר: "בוושינגטון, בביקורי האחרון, עשינו היסטוריה. הבאנו תוכנית אמריקנית שלפיה ארה"ב תכיר בריבונותנו בבקעת הירדן, בצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון בלי יוצא מן הכלל, קטן כגדול, ובשטח גדול שעוטף אותה. התוכנית הזאת היא תוצאה של עבודה מאומצת ומשותפת של הצוותים, של הנשיא טראמפ ושלי, ושל העבודה המשותפת שלי מול הנשיא טראמפ. הדבר הזה מביא את הדבר העיקרי שהוא הכרה אמריקנית בריבונותנו ובהחלת החוק בשטחים שהתוכנית מייעדת להיות חלק מישראל".

    עוד הוסיף נתניהו בנושא השלום: "הדבר הזה מחייב מיפוי מדויק של השטחים הללו, השטח כולו, יש לו פרימטר של 800 קילומטר. העבודה התחילה, הצוות הישראלי כבר יצא לדרך, הרכבת יצאה לדרך והעבודה הזו תושלם. ארה"ב ואנחנו הסכמנו שכשהתהליך כולו יושלם נביא אותו לממשלה. אבל האמריקנים אומרים בצורה הכי ברורה: ׳אנחנו רוצים לתת לכם את ההכרה, ואנחנו ניתן לכם אותה כשהתהליך כולו יושלם.׳ ההכרה זה הדבר העיקרי. את הדבר הזה הבאנו, אני הבאתי, אחרי עבודה משותפת. אנחנו לא רוצים לסכן את זה, אנחנו עובדים בצורה אחראית, בצורה מושכלת. ולכל המצייצים בחוץ, ואפילו מתוך הממשלה – אנחנו עשינו את העבודה, אנחנו נשלים את העבודה, ולכן העבודה יצאה לדרך והיא תושלם אני מקווה בקרוב מאוד".

    "עשינו היסטוריה גם בשבוע שעבר באפריקה. נפגשתי באוגנדה עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, הייתה פגישה חשובה מאוד. סיכמנו על שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה בין ישראל לבין סודן. בסודן הייתה ועידת חרטום, שלושת הלאווים, נגד קיומה של ישראל, נגד הכרה בישראל, נגד שלום בישראל. יש שינוי עצום שמתחולל היום בעולם, שאנחנו מובילים אותו, לשינוי היחסים שלנו עם מדינות ערביות ומוסלמיות, כמעט כולן. התהליך הזה השתקף גם במה שקרה – ישראל הפכה למעצמה עולמית, מדינות מוסלמיות וערביות רבות רוצות בקרבתנו".

    "אני מביא היום לממשלה החלטה להקצות 35 מיליון שקל למרכיבי ביטחון וחוסן לעיריית אשקלון ותושביה. אני מודה לשר האוצר, לשר הפנים ולשרים האחרים שנתנו כאן את סיועם. במסגרת התוכנית הזאת אנחנו נפעל לשיפוץ מיידי של עשרות מקלטים ציבוריים בעיר, נרחיב את טיפולי התמיכה לילדים ונביא גם מערכות חכמות וציוד מיוחד לשעת חירום".

    "מנגד, אני רוצה להבהיר – אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יאהד האיסלאמי בעזה. אני מציע לג'יאהד האיסלאמי וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

    "הממשלה תאשר היום את הבאתם לישראל של עוד כ-400 עולים מאתיופיה. אני גאה בכך שכראש ממשלה הייתה לי הזכות להעלות אלפים מאחינו ואחיותינו מאתיופיה במהלך כהונתי כראש הממשלה, ואנחנו מתכוונים כמובן להמשיך לעשות זאת, זה הצעד הנוסף. אנחנו גם מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית, אנחנו פועלים למען זה ללא הרף ונמשיך לעשות זאת. צריך להוריד את הכובע בפני אברהם נגוסה ובפניך דודי (אמסלם), כי אתם הייתם שם מהרגע הראשון ואנחנו שמחים שאנחנו ממשיכים את זה".

    "כמובן שאנחנו נמשיך לפעול בארץ בכל הכוח נגד ביטויי גזענות, בכל מקום, ובוודאי בכל חלק של הממשלה וגם של הציבור. אנחנו יוצאים נגד זה, אנחנו מבינים באמת את התחושות של בני ובנות העדה. מעת לעת, מדי כמה שבועות, כינסתי כאן ישיבה של שרי הממשלה כדי לטפל בכל הצרכים אבל קודם כל בצורך היסודי הזה – להבין כיצד הם מרגישים, לשנות את הגישה הציבורית ולעמוד באמת בצורה הכי ברורה נגד כל ביטוי של גזענות בכלל ומול אחינו ואחיותינו בפרט".

    "אנחנו נביא היום לאישור הממשלה עוד החלטה חשובה, אנחנו נקדם הקמת מרכז נתוני תעופה שיאגד מידע אודות הטסים למדינת ישראל וממנה, זה כמובן חשוב במיוחד בעתות של מחלות או מגיפות. זה חיוני למדינת ישראל גם במאבקה בטרור, בפשיעה, בהגירה הבלתי חוקית, וכפי שאמרתי יסייע לשמירת בריאות הציבור. כמובן שכל היבטי הגנת הפרטיות יילקחו בחשבון ויעוגנו בחקיקה".

    "אנחנו מצטרפים היום לשורה של מדינות כמו ארה"ב, אוסטרליה ומדינות רבות באירופה שכבר מפעילות מרכז נתונים מסוג זה. כיוון שנגעתי בענייני הטיפול שלנו במחלת נגיף הקורונה, אני מדווח לממשלה שקיימנו דיון מקיף, עמוק ויסודי כדי להפעיל את כל זרועות הממשלה נגד הנגיף, עד לרגע זה עוד לא קרה מה שצפינו שבסופו של דבר יקרה וזה ההידבקות הראשונה, הברורה והמוכחת בישראל, של ישראלים או מבקרים בארץ מהנגיף. זו תוצאה של עבודה מאומצת של כל המערכות שלנו ושל מערכת הבריאות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי מגמגם.
      היכונו לקמפיין בחירות מדמם בדרום.

    2. 1

      לביבי.
      מה זה "מחץ".