- רדיו קול חי - -

ליברמן: "מוכן לשבת עם מרצ": דרעי: "תקום ממשלת שמאל אנטי-יהדות"

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגודר ליברמן הפתיע היום (חמישי) את המערכת הפוליטית ואמר במפורש כי אינו שולל ישיבה בממשלה עם העבודה ומרץ. ליברמן הסביר את הזיגזג הפוליטי החד שעשה ואמר כי "הכול תלוי בקווי היסוד".

לדבריו, הוא כבר ישב עם יו"ר המפלגה, עמיר פרץ והוסיף כי "אורלי לוי אבקסיס גדלה בישראל ביתנו". כמו כן, טען ליברמן כי "ברור שלא תהיה ממשלת אחדות". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ. רק לפני יומיים הודיע ליברמן כי מבחינתו "תם עידן נתניהו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מיהר לתקוף את הזיגזג הדרמטי של יו"ר ישראל ביתנו, "ליברמן מאשר בקולו את טענתי, שסיכם עם גנץ להקים ממשלה עם מרצ והמפלגה הערבית המשותפת. זו פשיטת רגל אישית ואידאולוגית", תקף דרעי את ידידו לשעבר.

לדבריו, "אחרי שליברמן הפיל פעמיים את ממשלת הימין, הוא מתכנן להקים ממשלת שמאל אנטי- יהדות ומסורת" דרעי הוסיף כי "רק שס חזקה תעצור אותם ותבטיח ממשלת ימין ושמירה על הצביון היהודי של המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לזיגזג שעלול להכריע את הבחירות: "ליברמן הודיע בגל"צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

שר הבריאות יעקב ליצמן מראשי יהדות התורה, תקף את הזיגזג  הפוליטי ואמר, "ליברמן מגזים, פעם ככה פעם ככה. בלילה הוא רואה סקרים ובבוקר הוא תוקף".

ליצמן הבהיר שוב כי "אין סיכוי שגוש הימין יתפרק, נקודה. יש לי בלוק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובזה נגמר העניין" חתם ליצמן את דבריו. את הדברים אמר בגלצ.