נחשפו מסמכי המימון לעליית מרן הגראי"ל שטיינמן ורעייתו לא"י

    איתי גדסי No Comments on נחשפו מסמכי המימון לעליית מרן הגראי"ל שטיינמן ורעייתו לא"י

    מסמכי העלייה לארץ ישראל ההיסטוריים שהג'וינט מימן עבור מרן ראש הישיבה זיע"א הובאו לבנו הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א

    **FILE**Prominent ultra-orthodox rabbi Aharon Yehuda Leib Shteinman in the central Israeli city of Bnei Brak near Tel Aviv, on November 14, 2012. Photo by Yaakov Naumi/Flash90. **YATED NEEMAN & KIKAR SHABAT & KOOKER OUT**FILE** *** Local Caption *** ????? ? ????? ? ???? ? ?? ????? ???? ??????? ????? ???? ????? ????? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התרגשות גדולה נרשמה במעונו של הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש  ישיבות 'אורחות תורה', כאשר מנהל תוכניות חרדים בג'וינט ישראל, הרב יצחק טרכטינגוט, הציג בפני הגאון הגדול, את המסמכים שהג'וינט מימן את עלייתו ארצה של אביו מרן הגראי"ל זיע"א.

    במסמכים נחשף כי הג'וינט מימן את הנסיעה גם של הרבנית וכן נתן הלוואה של בסכום של 2,000 פרנק לראש הישיבה זיע"א, על מנת שיוכל להתחיל את חייו בארץ ישראל. במהלך השיחה ציין הרב טרכטינגוט, כי הג'וינט גם זכה להחזיק את חמיו של הגאון הגדול שליט"א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א, בעת שלמד בכולל חזו"א.

    לפני מספר חודשים נכנס הרב טרכטינגוט למעונו של שר התורה והציג בפניו את המכתבים שבהם התבקש הג'וינט לסייע בתמיכה במרן שר התורה בצעירותו ונענה בשמחה.

    הרב טרכטינגוט ציין בפני הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א, כי גם כיום ממשיך הג'וינט במדיניות של תמיכה בעולם התורה בהנחייתם של גדולי ישראל: 'אנחנו ממשיכים כיום את המעשים הגדולים של אלו שפעלו וסייעו בהקמתו של עולם התורה בארץ ישראל. אנחנו מביאים לשולחנם של גדולי ישראל את כל השאלות בדרכי התמיכה והסיוע הנכונים ללומדי התורה'.

    הגאון הגדול בירך את ראשי הג'וינט שימשיכו בפעילותם הברוכה למען עולם התורה: 'שמחתי לראות את המסמכים שמראים את הזכות הגדולה שהייתה לג'וינט לתמוך בגדולי ישראל שהם לנו מקור מים חיים, אבי זיע"א וחמי יבדל"א', אמר הגאון הגדול: 'אני מברך אתכם שהזכויות הללו יעמדו לכם שגם היום תזכו לתמוך בהרחבת עולם התורה הפורח כאן בארץ ישראל'.

    NY_AR45-54_00119_01217

     



    0 תגובות