"זריזים מקדימים" – בקוקה-קולה כבר חג האביב!

    עפר גדנקן No Comments on "זריזים מקדימים" – בקוקה-קולה כבר חג האביב!

    כמדי שנה – חודשיים לפני החג הוכשרו כל קווי הייצור במפעל קוקה-קולה בבני ברק לפסח תש"פ במטרה לספק משקאות בהכשר מהודר לפסח לישראל ולקהילות היהודיות ברחבי העולם
    צילום: אסף אופק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושים יום קודם הפסח מתחילים לדרוש בהלכות החג, אבל יש מי שכבר מתכונן, חי ונושם את הפסח כשהחורף עדיין בעיצומו, והאביב נראה כמו חלום רחוק:

    בקוקה-קולה ישראל מזדרזים גם השנה פי שניים, וכבר יותר משישים יום לפני החג ההכנות לחג בעיצומן. בימים אלו מסיימים בקוקה-קולה את הכשרת המפעל על מנת לספק לצרכנים גם בחג הבעל"ט את משקאות קוקה-קולה בכשרות המהודרת ביותר לפסח.

    בשבוע האחרון נערכה הכשרת המפעל במעמד מיוחד וחגיגי. נכחו במעמד: הרה"ג יצחק לנדא שליט"א והרב שבח רוזנבלט שליט"א רבני העיר בני ברק, הרב יהודה כץ שליט"א מראשי לשכת רבני העיר בני ברק והאחראי מטעמם על הכשרות בחברת קוקה-קולה, הרב בנציון נשר שליט"א רב פוסק במחלקת הכשרות ברבנות תל אביב, הרב בועז הלוי שליט"א מפקח ראשי ברבנות תל-אביב, הרב בנציון פרידמן שליט"א מנהל מחלקת כשרות תל-אביב, הרב יעקב רוז'ה שליט"א רב העיר בת ים ורב פוסק במחלקת הכשרות ברבנות תל אביב, הרב אברהם שטיצברג שליט"א – האחראי על הכשרות בחברת קוקה-קולה ישראל, הרב רפאל דרנגר מנהל מחלקת הכשרות, הרב מוטי הסופר מנהל מחלקת חומרי גלם והרב אהרן פולק מלשכת רבני העיר בני ברק.

    את פני הרבנים שליט"א קיבלו מר הראל חייקין מנכ"ל קוקה-קולה ישראל אלי בראל – סמנכ"ל תפעול קוקה-קולה בבני ברק, תומר סגיס – דובר קבוצת קוקה-קולה ישראל, דורון וולף – מנהל הטכנולוגיה והתהליכים, דוד אדטו – מנהל חדר סירופ ושמעון דברשווילי – מנהל המשק.

    כמדי שנה בשנה, קוקה-קולה ישראל נערכת מבעוד מועד ומכשירה את קווי הייצור לפסח בשלב מוקדם ביותר, כדי לספק את הביקוש הגדול בארץ ובעולם למשקאות בהכשר מהדרין.

    הכשרת מפעלי קוקה-קולה לפסח כוללת לוגיסטיקה מורכבת ותיאום מדויק בין הגורמים השונים: מערכת הכשרות, הנהלת המפעלים, עובדי הייצור והמשגיחים. התהליך החל עמוק בימי החורף הסוערים, כשפסח עוד נראה רחוק באופק, והסתיים בימים אלו – שישים יום קודם החג.

    כעת נערכים בקוקה-קולה ישראל לספק את הביקוש הגדול ברחבי העולם לקראת החג בכשרות המהודרת לפסח של רבני העיר בני ברק הרב לנדא שליט"א והרב רוזנבלט שליט"א, ורבנות העיר ת"א.

    עם השלמת תהליך ההכשרה בכל דקדוקי הכשרות הנדרשים, קווי הייצור במפעל בבני ברק עובדים במלוא התפוקה עם צוות משגיחים הנמצא במקום ומפקח בדקדקנות על כל שלבי הייצור הכשר לפסח.

    כל זאת, על מנת לספק את הביקוש הרב וכדי לאפשר ליהודי הארץ והתפוצות לענג את חג הפסח הבעל"ט עם קוקה-קולה בכשרות המהודרת לפסח.

    את אירוע ההכשרה פתח תומר סגיס דובר קבוצת קוקה-קולה ישראל: בפסח הבן שואל 'מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות', וגם אצלנו השנה השתנתה ההכשרה הזו מכל ההכשרות בעבר: לראשונה בהתרגשות גדולה ובכבוד רב אנחנו מארחים את רבני השלום – רבני העיר בני ברק הרב לנדא שליט"א והרב רוזנבלט שליט"א החתומים על ההכשר המהודר של מוצרנו יחד עם רבנות ת"א. במשך שנים רבות הלכנו לאורו של הרב לנדא זצ"ל שהדריך תמיד בנועם ובשמחה, והמסורת ממשיכה ואפילו מתעצמת. יהודים בעולם כולו מתפעלים מהאיכות ומהכשרות של משקאות קוקה-קולה, ואנחנו במעמד הזה עוצרים לרגע כדי להוקיר את מערכות הכשרות על המסירות וההשקעה שאין שני להן, ובעז"ה נזכה לחגוג את המעמד הזה עוד שנים רבות".

    הרה"ג יצחק אייזיק לנדא שליט"א פתח בדברים מפרשת השבוע: "במלחמת עמלק משה שלח את יהושע לבחור אנשים מיוחדים ויראי אלוקים להילחם ולהציל את ישראל. "ויזנב בך כל הנחשלים אחריך" – עמלק נלחם בחלשים בתורה ובהנהגה, שהענן פלט אותם החוצה. משה שלח להציל גם אותם ומכאן לומדים את היוקר של כל יהודי, גם רחוק. מערכת הכשרות נבנתה בעבור העיר בני ברק וזה עיקר ההתמקדות שלה, אבל הדאגה היא לא רק לבני ברק אלא ליהודי בכל מקום שיוכלו לאכול בכשרות מהודרת. קוקה-קולה מפיצה את המשקה הכשר לפסח בכשרות מהודרת וזו זכות גדולה לכולנו.

    בפרשת יתרו כתוב כי הדיברות לא היו כתובות על הלוחות אלא חקוקות בו, בתלת מימד, זה מסמל את מה שכתוב וגם את מה שמאחורי הכתוב. בזמן ההכשרה ראינו שגם החותמת שמודפסת על הבקבוק – עומדת מאחוריה עבודה רבה. כל העובדים והמנהלים היו אחראים שותפים במושלמות ועבדו בשיתוף פעולה, והשמחה בסיום הייתה של כולנו".

    הרה"ג שבח רוזנבלט שליט"א נשא אף הוא דברים והדגיש את ההקפדה על האיכות והכשרות: "ביציאת מצרים המהפך היה גדול, עם שהיה עם עבדים במשך למעלה ממאתיים שנה, ואף לא זכר את עצמו בן חורין – יצא פתאום לחירות. גם אנחנו כאן בקוקה-קולה חוגגים ב"ה התחדשות גדולה. מוסיפים ומשקיעים עוד ועוד הן באיכות של המוצר והן באיכות של הכשרות. כאן המקום לציין את המוכנות והרצון של ההנהלה לשמוע ולדאוג שכל דבר יהיה בשיא הכשרות והאיכות. אין לנו אלא רק להודות ולהלל על העבודה וההשקעה והתוצר המוגמר".

    הרב בנציון נשר שליט"א סיפר בנימה אישית על תחילת עבודתו בקוקה-קולה לפני כארבעים שנה. "בתחילה הכול היה קטן, היה רק מוצר אחד, קוקה-קולה, בכשרות המהודרת, ואחר כך הכשרות המשיכה להסתעף ולהתרחב ובמשך כל השנים גם רבנות תל אביב המשיכה במתן ההכשר ובעמידה על משמר הכשרות. אנשים נוטים לזלזל בכשרות הבסיסית, אבל האמת היא שאם הבסיס חסר – הבניין כולו רעוע. אנחנו ממשיכים לקיים את המסורת הזו בדאגה לכלל ישראל, גם לאלו שמחמירים פחות בכשרות. ה' יעזור שלא תצא תקלה תחת ידינו ונזכה אנחנו והציבור שסומך עלינו לצרוך רק מוצרים כשרים לכתחילה ולמהדרין".

    הרב רוז'ה שליט"א הסביר כי הכשרות בנויה על שני יסודות: "היסוד הראשון הוא שאנשים יאמינו במערכת הכשרות ויסמכו עלינה, והיסוד השני הוא כשרות שנשענת על מסורת. הכשרות של רבני העיר נשענת על מסורת של שנים רבות של הרב לנדא זצ"ל ואביו זצ"ל לפניו, והיא מתחברת למסורת האיכות של מוצרי קוקה-קולה. שתזכו להמשיך את מסורת הכשרות ומסורת האיכות".

    את המעמד חתם הראל חייקין מנכ"ל קוקה-קולה ישראל שהודה אישית לרבנים ולעוסקים במלאכה. "הרגע הזה הוא מרגש מאוד, אנחנו מציינים היום את הכניסה לחג הפסח. יש תחושה חזקה של איחוד כוחות חסר תקדים, 'המשפחה המורחבת' שלנו מתכנסת היום יחד, ולכשרות המשותפת של רבני העיר בני ברק יש משמעות עצומה שגם מייצגת את הרוח של החברה: חיבור בין אנשים ואיחוד שורות, והמעמד הזה הוא סמל של אחדות". המנכ"ל ציין לשבח בדבריו את הרב אברהם שטיצברג שליט"א האחראי על הכשרות בחברת קוקה-קולה ישראל, על עבודה ללא לאות ועל השיתוף בכל פרט ופרט. "החיבור עם הקהל החרדי הוא חיבור שחשוב לנו בהיבט האסטרטגי, והוא מהווה סיפור של אחדות ודרך משותפת".



    0 תגובות