טיול בשלג? אל תשכחו להגן על עצמכם מהשמש!

    עפר גדנקן No Comments on טיול בשלג? אל תשכחו להגן על עצמכם מהשמש!

    מוגש מאת ד"ר פישר

    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארצנו החמה, מצפים לבוא השלג בכיליון עיניים, וכשהוא מגיע – מדובר באטרקציה של ממש! בין אם השלג המיוחל יגיע בחורף זה, או בין אם תזכו להיפגש בו בנסיעה לחו"ל – יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני החשיפה למזג אוויר מושלג. רבים לא יודעים כי באזורים גבוהים וקרים קיימת חשיפה מוגברת לקרני השמש שאף עשויה להיות מסוכנת יותר מאשר בחודשי הקיץ ולכן חשוב להתגונן מפניה היטב. קל יותר לקשר את הפעילות בעונת החורף לכוויות קור ולכן רבים אינם ערים לעובדה כי קרינת ה-UV עלולה להזיק גם בזמן בילוי בשלג ולא רק בחוף הים בקיץ.

    למה חשוב להתגונן מקרינת השמש במקומות גבוהים וקרים?

    השוהים זמן ממושך בחוץ במקומות גבוהים ומושלגים נמצאים בסיכון מוגבר לחשיפת קרינת UV. השילוב של שהייה בגובה, ביחד עם קרני UV המוחזרות ע"י השלג, מגביר את הסיכון להינזק על ידי קרני השמש ואף לסרטן העור. שהייה בגובה מגבירה את הנזקים מקרני ה-UV מאחר והחשיפה לקרניים עולה בכ- 4-5% בכל 300 מ' מעל פני הים. יתרה מכך, קרינת ה-UV אינטנסיבית יותר בכ-35% -45% כשמגיעים לגובה של 3,000-3,500 מטר, בהשוואה לקרינה בגובה פני הים.

    בנוסף לגובה, גם השלג תורם להגברת החשיפה לקרני השמש המזיקות. השלג מחזיר כ-80% מקרינת ה-UV, כלומר, החשיפה לרוב הקרינה מתרחשת פעמיים וכך הסיכון לנזקים גדול יותר.

    חמישה כללי ברזל להתגוננות מהשמש במזג אוויר מושלג

    • מומלץ להשתמש בתכשיר הגנה מהשמש עם מקדם הגנה גבוה – חשוב לזכור כי החזרת קרינת ה-UV ע"י השלג חזקה גם ביום מעונן (עד 80% מקרני השמש יכולות לחדור מבעד לעננים).
    • יש להשתמש בכמות נדיבה ומספקת על העור החשוף – מרבית השוהים במזג אוויר מושלג לא משתמשים בכמות מספקת של תכשיר הגנה וחשוב להקפיד על לפחות כמות של כפית אחת מקרם הגנה עבור הפנים.
    • מומלץ להשתמש בתכשיר הגנה המספק גם לחות לעור – בשל תנאי מזג האוויר בחורף (טמפרטורה נמוכה, רוח וכו'), עלולים להיווצר נזקים נוספים כגון יובש עור. תוספת לחות תסייע בריכוך וגמישות העור.
    • חשוב למרוח אזורים שבד"כ נשכחים – שפתיים, אוזניים, מסביב לעיניים, צוואר, קרקפת וידיים.
    • חידוש מריחה – מריחה חד פעמית אינה מספיקה וחשוב לחדש מריחה כל שעתיים. במקרים של שהייה ארוכה בחוץ, אל תשכחו לקחת אתכם החוצה קרם הגנה לשימוש חוזר במידת הצורך.

    חופשת חורף נעימה ובטוחה!

    את תכשירי סדרת אולטרסול של ד"ר פישר ניתן להשיג: ברשתות הפארם, רשתות המזון, בתי מרקחת ובחנויות הנבחרות.



    0 תגובות