נתניהו: "הקמנו צוות שעובד על התוכנית, עבודת המיפוי בעיצומה"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "הקמנו צוות שעובד על התוכנית, עבודת המיפוי בעיצומה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס ליישום החלת הריבונות: "אנחנו הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שכבר החלה – היא בעיצומה" | עוד אמר: "אנחנו בעיצומו של תהליך נורמליזציה עם מספר גדול מאוד של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות"

    צילום: קובי גדעון לעמ
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח דבריו בישיבת הממשלה השבועית להכרה האמריקנית בריבונות ישראל באזורי יהודה ושומרון לפני כשבועיים: "בשבועות האחרונים הבאנו בשורה ענקית למדינת ישראל ולארץ ישראל. ידידי הנשיא טראמפ הצהיר באופן ברור שהוא יכיר בריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון ובשטח נרחב שמקיף אותם. אנחנו הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שכבר החלה – היא בעיצומה".

    עוד הוסיף ראש הממשלה בנושא, ופירט: "אני מיניתי לצוות הזה את השר יריב לוין, את ראש המל"ל מאיר בן שבת, את מנכ"ל משרדי רונן פרץ והם יסתייעו גם בשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. הצוות הזה יעבוד בצמידות לגורמי ההתיישבות וכמובן הביטחון, כדי להשלים את המלאכה במהרה. האמריקנים מצידם יעבדו איתנו. נשלים את המלאכה במהירות האפשרית. אנחנו הופכים את חבלי המולדת ביו"ש לחלק ממדינת ישראל לעד".

    בענין אחר בנושא המדיני אמר ראש הממשלה: "דבר היסטורי נוסף – בהמשך לפגישה ההיסטורית שקיימתי עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, יתכנס השבוע צוות ישראלי שיגבש תוכנית להרחבת תחומי שיתוף הפעולה. זה מה שסיכמתי עם נשיא סודן, כשהמטרה היא להגיע בסוף לכינון נורמליזציה ויחסים מדיניים בין ישראל לסודן. אני הנחיתי את המל"ל להוביל את התהליך ההיסטורי הזה יחד עם כל הגופים הביטחוניים והאזרחיים בישראל".

    עוד אמר: "אנחנו בעיצומו של תהליך נורמליזציה עם מספר גדול מאוד של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות. אתם רואים רק חלק מזה, זה קצה הקרחון שהוא מעל פני המים. מתחת לפני המים יש עוד תהליכים רבים שמשנים את פני המזרח התיכון וממקמים את ישראל גם כמעצמה אזורית וגם כמעצמה עולמית. זה פירות של המדיניות שלנו. אנחנו מטפחים את העוצמה של ישראל, ואנשים עושים בריתות ומכוננים יחסים עם מדינות חזקות, ישראל היא מדינה חזקה".

    אולם, הסתייג נתניהו והוסיף: "זה לא אומר שאין לנו אתגרים, אחד מהם זה בית הדין הבינלאומי בהאג: בית הדין הבינלאומי בהאג הפך זה מכבר למכשיר פוליטי במלחמה נגד ישראל. כרגע הוא מנסה להפוך את עובדת היותנו במולדתנו לפשע מלחמה. אנחנו נאבקים בכך ולצידנו, אני חייב להגיד, גם ידידות רבות בעולם. אני רוצה לברך את גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה, ברזיל, צ'כיה, הונגריה ואוגנדה שחברו לארה"ב בעמידה האיתנה לצד ישראל".

    כמו כן הרחיב נתניהו ואמר כי משיחותיו עם מנהיגים בכירים בעולם עולה כי הם מתנגדים בכל תוקף להחלטה הפסולה: "אני שוחחתי עם כמה מהמנהיגים של המדינות הללו, ויחד עם ארגונים בינלאומיים ומומחים בעלי שיעור קומה בעולם, הם הביעו עמדה ברורה שלבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות לדון בסכסוך בין מדינת ישראל לפלסטינים. זו אמירה שניתנה אחרי מאמץ דיפלומטי גדול שנעשה מצידי, מצד המל"ל ומצד משרד החוץ. ביום חמישי שעבר הם הגישו איגרת לבית הדין הבינלאומי שבהן המדינות הללו קבלו על כך שבית הדין דן בענייננו. הם מנסים למנוע פוליטיזציה מכוערת של בית הדין הבינלאומי, אבל לצערי זה כבר התקיים. העובדה שמדינות רבות התייצבו לצידנו, ולצידה של ארה"ב – היא עובדה שצריכה בהחלט לעודד את כל ידידיי ישראל ברחבי העולם ואת כל אזרחי ישראל".

    ראש הממשלה התייחס גם לבהלה העולמית סביב נגיף ה'קורונה' הקטלני ההולך ומתפשט בעולם בקצב מהיר: "הממשלה ממשיכה את ההיערכות שלה להתמודדות עם נגיף הקורונה. בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע לנו על הידבקות בארץ. יש כמובן אפשרות כזאת, אבל זה עדיין לא קרה, אף על פי שכבר הגיע מקרה ראשון למצרים לפי הדיווחים בתקשורת".

    לסיום, הודה נתניהו לשר הבריאות יעקב ליצמן על פועלו בנושא הנגיף: "במקביל, אני רוצה להודות לשר הבריאות שפועל יחד עם צוותו כדי להביא את הישראלים על האונייה שנמצאת ביפן. אלה שלא נדבקו – יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם לא שהיו מצביעי הליכוד כל שוטי המדינה.
      לא יכול היה ביב להיבחר אי פעם.
      ולמכור ולמחזר לוקשים שהוקאו מאות פעמים.