היסטוריה בבירה: הקו המהיר מתל-אביב יגיע עד לכותל

    איתי גדסי 3 Comment on היסטוריה בבירה: הקו המהיר מתל-אביב יגיע עד לכותל

    שר התחבורה חתם על ההחלטה להאריך את הקו המהיר מתל-אביב לירושלים עד לכותל המערבי. "מיליוני מבקרים עולים לרגל ונדרשים לכתת רגליהם אל הכותל בהעדר מענה תחבורתי טוב. מדינה יהודית לא יכולה לאפשר לעצמה מציאות כזו" הסביר השר את ההחלטה ההיסטורית

    Jewish worshippers cover themselves with prayer shawls as they pray in front of the Western Wall, Judaism's holiest prayer site, in Jerusalem's Old City, during the Cohen Benediction priestly blessing at the Jewish holiday of Sukkot, October 16, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ??? ?? ????? ????? ???? ?????? ???? ????? ?????? ???? ?????? ?? ????? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבשנה האחרונה עוכב תכנון המשך הקו המהיר מתל אביב לירושלים, מתחנת נבון למרכז העיר ולעיר העתיקה, קיבלה היום המועצה הארצית לתכנון ובניה החלטה היסטורית והכריזה על תוואי הרכבת עד הכותל.

    לאחר מספר חודשי עבודה של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ובשיתוף פעולה עם יו"ר קבינט הדיור מר זאב ביילסקי שנרתם למציאת פיתרון הוסכם על עיגון פיתרון מסילתי שיגיע עד הכותל המערבי בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה.

    המועצה קיבלה את עמדת השר והכריזה על תוואי הרכבת לפי סעיפים 76 ו-77 לחוק התכנון והבניה. עוד נקבע כי תנאי למתן היתר לביצוע המקטע שמתחנת נבון למתחם החאן יהיה אישור פתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי.

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בישר בהתרגשות על ההחלטה, "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים", פתח השר מתהילים ואמר, "יום גדול ומרגש. המשרד שאני זוכה לעמוד בראשו הוא משרד ביצועי שנוגע בכל אזרח במדינת ישראל ואנו עמלים לילות כימים למציאת פתרונות למשבר התחבורה בה שרויה מדינת ישראל. לא פחות חשוב, ב"ה, אנו גם זוכים לקדם אידיאולוגיה ציונית ויהודית".

    "הר הבית ושריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, הם זכות קיומנו כאן" אמר השר והוסיף, "מיליוני מבקרים עולים לרגל ונדרשים לכתת רגליהם אל הכותל בהעדר מענה תחבורתי טוב. מדינה יהודית לא יכולה לאפשר לעצמה מציאות כזו ועשינו היום צעד חשוב לפתרונה".

    השר הסביר את חשיבות הפרוייקט התחבורתי, "פיתרון מסילתי לכותל זו בשורה עצומה לתושבי ישראל ולמיליוני התיירים הבאים בשערי ירושלים. זהו רגע מרגש עבור מדינת ישראל ועבור הדורות הבאים. עושים ציונות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אני מציע להעביר את הרכבת למתחם התחנה איך שזה היה בעבר שנסע משם לבית שמש ות"א ,לצערי היום כפי שאנחנו רואים ,מתחם התחנה הפך בשנים האחרונות למתחם של מסעדות ותרבות ואירועים.

    2. 2

      החאן זה לא הכותל! מי צריך עוד דרכים להגיע לחאן??

      כבר היום קל מאוד להגיע לחאן. כל הקווים המהירים מגיעים לחאן, והרכבת הקלה מגיעה עד העירייה (שזה יותר קרוב לכותל מאשר החאן).

      ממש בזבוז. אין שום צורך שהרכבת תגיע עד החאן. סתם יכביד את התנועה בירושלים. אם הרכבת הייתה באמת מגיעה לכותל, זה כבר משהו אחר. אבל עד החאן?? מי צריך את זה??

    3. 1

      מציע להנחית את המטוס של ביבי במנחת ליד הכותל. פנטזיה בדיונית ברמת הזיות נפתלי בנט ושקדייתו