חקריה פלילית כנגד פעיל השמאל יונתן פולק שהצטרף לפורעים ערבים

    איתי גדסי 1 Comment on חקריה פלילית כנגד פעיל השמאל יונתן פולק שהצטרף לפורעים ערבים

    פעיל השמאל הקיצוני יונתן פולק, קרא במאמר בעיתון 'הארץ' להצטרף למחבלים הערבין שמיידים בקבוקי תבערה כנגד חיילי צה"ל. לאור פניית ארגון עד כאן מ"מ היועמ"ש החליט לפותח בחקירה פלילית נגדו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מ"מ היועמ"ש רז ניזרי החליט היום (חמישי) לפתוח בחקירה פלילית בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לטרור, כנגד פעיל השמאל יונתן פולק, לאחר בחינת תלונות שהתקבלו בעניין מאמר שפורסם בעיתון "הארץ", שכותרתו "שוב אני הולך לכלא" או "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט". במאמר כתב פולק, בין היתר: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

    מארגון 'עד כאן' שפנה ליועמ"ש בעניין, נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת הפרקליטות להורות לפתוח בחקירה בחשד להסתה לטרור לאור התלונה שהגשנו ב-6.1.20" אומר עו"ד צור פלק, "לא ייתכן שאדם בישראל יקרא להצטרף לזורקי בקבוקי התבערה (לעבר חיילי צה"ל והמתיישבים ביו"ש) ולא לתת את הדין על ההסתה החמורה הזאת.

    בנוסף, אנו מברכים על כך שהוראת הפרקליטות למשטרה מלווה בדרישה לחקור את פולק גם בעניין התלונות אותם הגשנו בחשד להתפרעות ותקיפת שוטרים אותה מבצעים פולק וחבריו מידי שבוע בקדום ובמקומות נוספים." הוסיף עו"ד פלק.

    מהחלטת היועמ"ש עולה גם כי צפוייה להיפתח חקירה כנגד פולק גם בגין פעילותו בהפרות הסדר האלימות באיו"ש.

    בעניין זה נזכיר כי ארגון עד כאן הגיש לפני כחודשיים תלונה נרחבת במשטרה כנגד האנרכיסט יונתן פולק, בגין השתתפות והובלת לא פחות מ-18 אירועים שונים בהם הותקפו חיילי צה"ל ומג"ב בידי פורעים ערבים. פולק עצמו נטל חלק פעיל בהתפרעויות ותועד פעמים רבו כשהוא מבעיר צמיגים, הולך בראש המפגינים ועומד בלב האירועים.

    תחקירני 'עד כאן' ערכו דו"ח מקיף ויסודי העומד בבסיסה של התלונה שהוגשה נגד פולק בה מוצגות השתתפות פולק בהתפרעויות בצורה עדכנית בליווי תמונות וסרטונים.

    כך לדוגמא, תיעדו צלמים של 'עד כאן' את פולק כשהוא שותף בהתפרעות שנערכה בכפר קדום כאשר פולק מסייע בהבערת הצמיגים ותועד עומד בין רעולי פנים ומיידי אבנים. באירוע זה נפגעו מספר חיילי צה"ל מהאבנים אותן השליכו המתפרעים.

    בהפגנה נוספת נראה שוב פולק בין המתפרעים כאשר הוא מגלגל צמיגים לעבר אתר ההתפרעות בקדום. גם בתאריך 29/11/19 תועד פולק סוחב צמיגים ומייד לאחר מכן מתחבא סמוך למיידי אבנים.

    בהתפרעות נוספת שנערכה בכפר סוריף בתאריך 22/11/19 נראה פולק כשהוא נמצא בין המתפרעים מטרים ספורים משוטרי מג"ב וחיילים כאשר הם דוחפים את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, עד שהכוחות נאלצו לפזר את הפרת הסדר באמצעות רימוני גז והלם.

    כמו כן ב-19/7/19 השתתף פולק בהתפרעות משמעותית בקדום בה נכח גם שר הרשות לענייני גדרות והתנחלויות וואליד אסאף. פולק תועד שם סוחב צמיגים ומניח אותם במערום שהבעירו המתפרעים.

    כאמור, התלונה אותו הגישו ב'עד כאן' הינה בגינם של- 18 אירועים שונים כגון אלו בכולם תועד פולק.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות