תיירים ששהו בישראל אובחנו בקורונה; תלמידים ישהו בבידוד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיירים ששהו בישראל אובחנו בקורונה; תלמידים ישהו בבידוד

    חמישה תיירים מדרום קוריאה שביקרה בישראל אובחנו לאחר שובם לארצם כחולים בקורונה; תלמידים ששהו סמוך אליהם בתל באר שבע – הונחו להישאר בביתם

    מבחנות | אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה אודות תשעה תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ואובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה. בעקבות כך מבוצעת חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל.

    משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן:

    1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*.

    כמו כן, במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

    2. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

    במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית נפרסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

    דוברות סורוקה בתיאום דוברות משרד הבריאות הודיעה כי "בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים. הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות. היערכות המרכז הרפואי סורוקה ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משה״ב".

    "מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך".

    בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר. הצוות יכלול:
    1. יועצים חינוכיים ופסיכולוגים של שפ"י
    2. צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד
    3. צוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים.

    המנכ"ל אבואב הוסיף כי המשרד עומד בקשר רציף עם משרד הבריאות, ופועל בתיאום ובכפוף להנחיות שלו.

    תמונת המצב: 30 תלמידים ו- 2 מורים שהיו בקרב התיירים הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר החל ממחר (ראשון) בביתם עד לתאריך ה- 27.2.2020. מורה נוסף נמצא בבדיקות בבית החולים בסורוקה

    הקבוצה הקוריאנית טיילה בתל באר שבע. משרד הבריאות דיווח כי עם שובם לארצם התגלו אצל 5 מהם תסמינים של מחלת הקורונה. באותו מועד טיילו במקום 30 תלמידי כיתה ח' ממקיף טוביהו באר שבע עם 3 מורים במסגרת של"ח. ▪אצל מורה אחד התפתחו סימני. בהנחיית משרד הבריאות הוא ביקר בסורוקה ערך בדיקות ונשלח לבידוד בביתו. המשרד עומד בקשר עם משרד הבריאות לשם קבלת התוצאות והאבחון.



    0 תגובות