המדיניות החדשה: חטיפת גופות לצרכי משא ומתן

    קובי פינקלר 1 Comment on המדיניות החדשה: חטיפת גופות לצרכי משא ומתן

    כפי שניתן היה לראות בתקרית הבוקר בגדר המערכת בגבול ישראל-עזה, מדיניות חדשה של שר הביטחון נפתלי בנט המיושמת מזה מספר שבועות לפיה ישראל תחזיק בגופות מחבלים לצורכי משא ומתן על גופות חיילים ישראלים המוחזקים בידי חמאס בעזה | ארגון הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לתקרית בגבול הבוקר

    צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את המדיניות החדשה של שר הביטחון ניתן היה לראות הבוקר בשטח. שני דחפורים גדולים של צה"ל פעלו במשך כחצי שעה בדרום רצועת עזה כדי לאסוף את גופת המחבל שביצע את נסיון הנחת המטען ולהביאה לקבורה בישראל כחלק מהמדיניות של גופה תמורת גופה.

    עד כה נאספו בשלושת החודשים האחרונים מאז כניסתו של נפתלי בנט למשרד הביטחון למעלה מעשר גופות וכמות דומה של מחבלים שחצו את הגדר ונעצרו מתוך כוונה שישמשו כקלף מיקוח מול החמאס בדיונים על השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול הי"ד וכן השבת שני האזרחים שמוחזקים בידי החמאס.

    האירוע של הבוקר החל סמוך לשעה 6:30 בבוקר, כשתצפיתנים באוגדת עזה, זיהו שני חשודים שהתקרבו לגדר הגבול כאשר הם רכובים על גבי אופנוע. אחד החשודים הגיע עד לגדר והניח מטען חבלה. מיד הוקפץ לזירה כוח מסיירת חרוב הפועלת בגיזרה. הכח שיגר טיל נ"ט לעבר שני המחבלים והביא למותם. לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים.

    כמה דקות לאחר התקרית הגיעו למקום דחפורים של הצבא לקחו את גופת המחבל תוך כדי חילופי אש ובעוד מחבלי הגיהאד לוקחים גופה אחת בטרם הצליחו הדחפורים לקחתה. באירועים נפגעו מירי כוחותינו לפחות עוד שני מחבלים.

    הג'יהאד האיסלאמי פרסם לפני זמן קצר הודעה ולקיחת אחריות ובה נכתב: "הפשע האכזרי שקרה הבוקר בח'אן יונס על ידי הכיבוש לא יעבור ללא תגובתנו. קלות היד על ההדק של כוחות הכיבוש תנקום בדמם של הקדושים שלנו והתגובה תיהיה בהפצצת תל אביב. אנחנו לוקחים את האירוע שהתרחש הבוקר ברצינות ואיומי האויב לא יצליחו להרתיע את ההתנגדות מהתוכניות של התגובה שלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הנוסח מטעה לא חוטפים אלא פשוט מחזיקים לצורכי מיקוח