השר אוחנה תוקף: "הפרקליטות אינה חצר פרטית של מישהו"

    איתי גדסי 1 Comment on השר אוחנה תוקף: "הפרקליטות אינה חצר פרטית של מישהו"

    שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס בשבע. על פרשית 'המימד החמישי': "בני גנץ הוא או מושחת או פלקט" | על ביקורת בכירים בפרקליטות למינוי דן אלדד: "מי שואל אותם?, הפרקליטות אינה חצר פרטית של מישהו. אתה יודע מה באמת מפריע להם? שהוא לא מהקליקה"

    השר אמיר אוחנה צילום: Hillel Maeir/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים אמיר אוחנה השתתף בכנס ירושלים של קבוצת 'בשבע'. דברים שאמר בראיון לעיתונאי אבישי גרינצייג תקף אוחנה את יו"ר מפלגת כחול לבן ברקע הפרשה הנחקרת במשטרה 'המימד החמישי' בה נקשר שמו של גנץ: "בני גנץ הוא או מושחת או פלקט. למה? מושחת במובן שאם ביודעין הוא הטעה את המשטרה בכך שהציג מצג שווא כאילו לחברה שהוא עומד בראשה יש לקוחות רבים בעוד שאין לה; אם הוא הציג מצג שווא שהם פועלים 4 שנים בעוד שפעלו למעשה פחות ממחצית הזמן – אז זה בוודאי שחיתות".

    "אבל יש גם אפשרות שהוא פלקט", הוסיף אוחנה "יש תרבות כזאת בחברה העסקית שלוקחים גנרל שאין לו שום רקע עסקי, שום הבנה בכלכלה ושמים אותו כפלקט בראש חברה. מעין פותחי דלתות כאלו. ראינו את זה גם במימד החמישי וגם עם גבי אשכנזי בחברת שמן".

    אוחנה נשאל כיצד הוא מגיב לביקורת שיוצאת מפי בכירים בפרקליטות כנגד ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד ואף מתייחסים אליו כ'סוס טרויאני'. השר אוחנה: "מי שואל אותם? מי שואל אותם?! תגיד לי, זו חצר פרטית של מישהו? היועץ המשפטי שהיה לפניך כתב לי מכתב שהוא פירט בפני בהנמקה מפורטת וארוכה מדוע דן אלדד אינו מתאים לתפקידו, אני אומר לך מה הוא אמר לי: "הם לא יקבלו אותו". זו ההנמקה המפורטת".

    "איזה סוס טרויאני?" מוסיף אוחנה ותוהה, תוך שהוא רומז כי שיקוליהם של אותם בכירים אינם מקצועיים גרידא: "אדם שהוא כמעט 30 שנה בפרקליטות. חבר בשנים האחרונות בצוות הבכיר של הפרקליטות. מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות. זה מישהו שהבאתי מבחוץ? זה שודד דרכים? הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. אתה יודע מה מפריע להם? שהוא לא מהקליקה, שהוא לא מהחבורה. אבל זה לא חצר פרטית. אנחנו מדברים על שירות המדינה, ובשירות המדינה פועלים לפי חוק".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוחנה פועל בשליחות הבוס מבלפור