צוות מיוחד של פארמידיקים הגיעו לבתי הישראלים הנמצאים בבידוד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on צוות מיוחד של פארמידיקים הגיעו לבתי הישראלים הנמצאים בבידוד

    הישראלים הנמצאים בבידוד: פראמדיקים של מד"א שהוכשרו במיוחד לטיפול בחולי הקורונה העתידיים, הגיעו לבצע דגימת ריריות בבתיהם של שוהים בבידוד לאחר שהתלוננו על תסמינים שונים

    צילום: מד"א
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) החלו צוותי מד"א להגיע לבתי הישראלים שחזרו ממדינות הנמצאות בסיכון לחשיפה לנגיף הקורונה ואשר דיווחו על תסמינים כגון שיעול, חום גבוה. רופא משרד הבריאות הנחה לבצע בהם דגימת ריריות.

    במוצ"ש הוקם מוקד מיוחד המשותף למד"א, משרד הבריאות וקופות החולים, למענה לפניות אזרחים בנושא הקורונה ומרגע פתיחתו התקבלו בו למעלה מ-15 אלף פניות. במד"א מציינים כי רוב הפניות הן בעיקר מאזרחים מודאגים שאינם סובלים כלל מתסמינים והחובשים והאחיות במוקד מרגיעים ומנחים את כולם בהתאם להוראות משרד הבריאות.

    הבוקר החלו, כאמור, להגיע צוותי מד"א לבתיהם של שוהים בבידוד לשם נטילת דגימת ריריות. הדגימה נלקחת על ידי פרמדיק ממוגן ברמה הגבוהה ביותר ומועברת על ידי מד"א למעבדה במרכז הארץ.

    במקרה בו נדרש פינוי דחוף ומציל חיים, המחייב אשפוז בבית חולים של מטופל החשוד כחולה בקורונה יעשו חובשי מד"א שימוש באלונקה מבודדת המאפשרת פינוי מטופל ללא סכנת הדבקות.

    אתמול עברו 75 פראמדיקים של מד"א הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת דגימת ריריות לצורך בדיקת המצאות הנגיף. עד כה נלקחו כשלושים דגימות שתוצאותיהן יוודאו לאחר מספר שעות. יודגש כי עד רגע זה לא נתקבלו בארץ תשובות חיוביות לנגיף הקורונה, למעט מאלו שהגיעו בשבוע שעבר מהספינה ביפן.

    פראמדיק מד"א פאדי דקידק שהגיע הבוקר לשני בתים של מחויבים בבידוד מספר: "לפני שאני נכנס לבית אני יוצר קשר עם המטופל ומשפחתו כדי לעדכנם שאני מתכוון להגיע ומה צפוי לקרות. אני עושה זאת משום שזו סיטואציה לא פשוטה ונדרשת הרגעה מסוימת ולכך הוכשרנו."

    עוד הוסיף, "כפראמדיק של מד"א אתה נמצא בסיטואציה מורכבת. אני נכנס לבית של המטופל כשאני לבוש בחליפת מיגון מלאה לכמה דקות בודדות, מבצע את הבדיקה ומיד יוצא. הדגימה עוברת לבדיקה במעבדה כשהיא בקופסא אטומה. אני מקווה שהאנשים האלו יהיו בריאים ושהבדיקה תהיה שלילית".

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "החל מהבוקר אנו פועלים לצורך לקיחת דגימת ריריות מהשוהים בבידוד שפיתחו תסמינים, על מנת לבדוק אם נדבקו בנגיף. לא כל אדם הנדרש להיות בבידוד נזקק לבדיקות אלו, אלא רק אנשים שעל פי הנתונים רופא משרד הבריאות החליט שיש בכך צורך".

    במד"א קוראים לציבור להישמע להוראות משרד הבריאות ולהקפיד על כללי היגיינה על מנת לקחת חלק במאמץ הלאומי למניעת התפשטות וירוס הקורונה בישראל.



    0 תגובות