המשטרה מתריעה: הרחיקו את הילדים מה'נפצים'

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המשטרה מתריעה: הרחיקו את הילדים מה'נפצים'

    סכנה מיידית ומוחשית: משטרת ישראל מזהירה מפני שימוש בצעצועים מסוכנים. בימים הקרובים תאכוף המשטרה את הנושא ביתר שאת | רבני המשטרה במכתב מיוחד: "לצערנו הרב אנו שומעים עדויות מאנשי המשטרה והחירום על היקף המקרים הקשים שהתרחשו בתקופה זו. על כן באנו לעורר על מצוות עשה חמורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

    נפצים
    צילום: משטרת ישראל
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משנכנס אדר מרבין בשמחה, זו כבר מסורת ארוכת שנים בה רבים וטובים מוחים את המן בקריאת המגילה כפי שמופיע במקורות. אולם בעוד שבעבר האמצעים למחייתו של צורר היהודים הסתכמו ברעשנים לסוגיהם השונים, בשנים האחרונות נכנסו מיני נפצים שונים ומשונים שמלבד זה שבפיצוצם הם מרעישים ישנה גם סכנה מוחשית לאברי הגוף לחיי אדם.

    עשרות רבות של ילדים שהפעילו את הנפצים סבלו וסובלים עד היום מפגיעות קשות בעניים ובאצבעות הידיים.

    מה ההגדרה של צעצוע מסוכן?
    ע"פ החוק המוצג ע"י מ' הכלכלה והתעשייה צעצועים מסוכנים אסורים הם צעצועים שהשימוש בהם:
    ?עלול לגרום לנזק גופני.
    ?מחקה או מדמה נשק אמיתי.
    ?עלול לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי ודמע.

    דוגמאות לצעצועים מסוכנים:
    צעצועים הדומים לנשק אמיתי, חזיזים, נפצים, טילים, שרקנים זיקוקים, כוורות מכל סוג שמתעופפים ואו נייחים, תרסיסי סירחון, כל חפץ או פריט המכיל אבקת שריפה שחורה או חומר נפץ אחר לרבות גם צייני לייזר מסוג 3-4.

    לעומת זאת מה שמותר גם הוא מוגדר בחוק: בראש ובראשונה הם חייבים להיות צעצועים המסומנים על פי חוק בעברית, כולל, פרטי: יצרן, יבואן, הוראות שימוש, אזהרות והגבלת גיל, המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי. והנה מספר דוגמאות: קפצונים (פיקות) מנייר או מפלסטיק – לאקדחים המסומנים כדין לרבות הוראות אזהרה, חזיז "שום" מוטח בקרקע, זיקוק דינור ליום הולדת עד קוטר בסיס 2.5 ס"מ גובה 18 ס"מ, יקוק מוחזק ביד הפולט ניצוצות קוטר 3 מ"מ אורך חומר פעיל 8 ס"מ, אקדחי קפצונים שהקנה חסום בפקק צבעוני (אדום) באישור מכון התקינה.

    משטרת ישראל ופקחי משרד הכלכלה והתעשייה מבצעים באורח קבע פעילות אכיפה כנגד מוכרי הצעצועים האסורים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה המסוכנת והפסולה, ולמנוע את הפגיעה המסוכנת בהפעלתם של אותם אמצעים.

    "חשוב לציין", אומרים במשטרת ישראל, כי אין כל כוונה להשבית את שמחת חג הפורים אולם כן חלה חובה לנתב את השמחה לפן חיובי שאינו פוגע בציבור ובימים הקרובים תאכוף המשטרה את הנושא ביתר שאת.

    משטרת ישראל קוראת להורים למנוע מהילדים והנערים להשתמש באמצעים מסוכנים ולנתב אותם רק לאותם אלו המותרים על פי החוק.

    על מנת למנוע סכנה ועוגמת נפש מהנערים ומבני משפחותיהם יוצאים הרב הראשי למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו ורבני משטרת ישראל בקריאת קודש להורים לרבנים ולמחנכים.

    "בהתקרב ימי הפורים הבעל"ט אנו רואים חובה קדושה לחזור ולהזהיר את הציבור לנהוג בכל כללי הזהירות על מנת ששמחת פורים תהייה כהלכתה. לצערנו הרב אנו שומעים עדויות מאנשי המשטרה והחירום על היקף המקרים הקשים שהתרחשו בתקופה זו. על כן באנו לעורר על מצוות עשה חמורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולהודיע בשער בת רבים על חובת הזהירות".

    "ובכלל זה", מוסיפים רבני המשטרה במכתבם "יש להזהיר גדולים על הקטנים בכל הנוגע לסיכונים הנגרמים כתוצאה משימוש בכלי משחית כדוגמת נפצים למיניהם, ומלבד הסכנה הכרוכה בעצם השימוש הרי שזה גורם לבהלה ובלבול אצל הציבור וגרמו לפגיעות קשות רח"ל, ובנוסף יש בזה עבירה פלילית ומצווה להרחיק ולהזהיר מפני המכשול (כמובא ברמב"ם הל' רוצח ושמירת פי"א ובשו"ע סי' תכז) ולפנות לגורמי החוק במידה והתברר דאינשי דלא מעלי מתעסקים בהפצת נפצים לסוגיהם".

    "בנוסף מן הראוי להזהיר משתיה מרובה אצל הבחורים הצעירים לרבות נהגים, שגרם למקרים של סכנת נפשות ופגיעות של ממש. חובה עלינו לעמוד על המשמר ועל הגדולים להשגיח ולעמוד על המשמר, ודבר זה מחובת שמירת הגוף והנפש. ואנו מגלים דעתנו ברבים שהמתרשל ומעלים עין מדברים אלו הרי זה מסייע בידי עוברי עבירה ועובר על מצוות עשה חמורה של "ונשמרתם מאוד לנפשותכם" ו"לא תעמוד על דם רעך" שכל מצוות התורה נדחו במקום פיקוח נפש ובוודאי הדברים האמורים בזה. ויה"ר שימים אלו אשר נהפכו מעצב לשמחה ומאבל ליום טוב יהיו נזכרים ונעשים כהלכתם ובכך נזכה לתשועת עולמים".

    רבני המשטרה במכתבם

    רבני המשטרה מבקשים לשים לב גם לנושא ההתנהגות עצמה ביום חג הפורים ובדגש על הרגלי השתיה של משקאות אלכוהוליים. זה לא סוד שבכל שנה הציבור נחשף לפריקת עול של חלק מצומצם מהציבור ששותה לשוכרה ומסכן את חייו ואת חיי הציבור. מדובר גם בהצקה לציבור וגם במקרים בהם אנשים ששתו אלכוהול נהגו בכלי רכב באופן מסוכן ביותר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מאאאאאאאאאאאוווווווווווווווווודדדדדדדד מסוכן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אפילו מנהלי בתי הספר ותלמודי התורה אמרו לתלמידים לא להביא את זה גם בפורים וגם בכל יום