הקהילה היהודית במולדובה: "מתנערים מליברמן"

    עמית דניאל No Comments on הקהילה היהודית במולדובה: "מתנערים מליברמן"

    ראשי הקהילה היהודית במולדובה שביקרו בישראל בליווי הרב פנחס זלצמן רבה האורתודוקסי של מולדובה, התברכו על ידי גדולי הדור

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקהילה היהודית במולדובה מתנערת ממסע ההסתה נגד הציבור החרדי שמפיץ בימים אלו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יליד הקהילה היהודית בקישינב מולדובה, כך אמרו לגדולי ישראל ראשי הקהילה שמבקרים בימים אלה בישראל.

    המשלחת, בליווי רבה האורתודוקסי של מולדובה הרב פנחס זלצמן כללה את נשיא הקהילה היהודית במולדובה מר אלכסנדר בלינקיס, סגנו זליג קלינרמן ובכירים נוספים מהקהילה היהודית בקישינב. בהדרכתו של הרב זלצמן, ערכו בכירי הקהילה היכרות עם הציבור החרדי ועם עולם התורה המפואר.

    האורחים ממולדובה סיירו בישיבת פונוביז' ושוחחו עם תלמידי ואברכי הישיבה על אורחות חייהם ועל החשיבות של לימוד התורה. לאחר מכן עלו חברי המשלחת לבתי גדולי ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א וכן לבית מרן ראש ישיבת פונוביז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א.

    בפגישות אצל גדולי ישראל הבהירו ראשי הקהילה היהודית כי למרות המסרים שמשדר ליברמן על החיבור למורשת יהודי מולדובה, הקהילה היהודית מתנערת לחלוטין ממסע הדה-לגיטימציה שעורכת מפלגת ישראל ביתנו נגד הציבור החרדי. חברי המשלחת התגאו על התמיכה והסיוע לפעילותו המבורכת של הרב זלצמן, וציינו שהם גאים לתרום מוצרי יסוד כשרים מהם נהנים מאות הילדים היהודים שלומדים בבית הספר היהודי בקישינב. בקהילה היהודית במולדובה פועלים להפיץ לאלפי היהודים את אור היהדות בארבעה בתי כנסיות הפזורים ברחבי העיר קישינב ובפעילות לסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות השונות.

    הרב פנחס זלצמן סיכם את סבב הביקורים בסיפוק רב וציין: "זכינו לחשוף את הצד היפה של הציבור החרדי בעודו שוקד על תלמודו. חברי המשלחת נוכחו לדעת כי הציבור החרדי הוא קהל איכותי ששומר על ערכי היהדות בצורה אותנטית ומהווה את המשך השושלת של היהדות כפי ששמרה על עצמה לאורך כל הדורות".



    0 תגובות