- רדיו קול חי - -

אתם יכולים לבנות על זה

במדינת ישראל חיים כיום כתשעה מיליון תושבים. בשנת 2050 מדינת ישראל תכפיל את מספר התושבים שלה לכ-18 מיליון איש. המשמעות המעשית לנתונים אלו, שבתוך שלושה עשורים עלינו להכפיל את מדינת ישראל בתשתיות, בנדל"ן למגורים, במסחר ובתעסוקה. בשל כך – תחום הנדל"ן יהווה מנוע הצמיחה העיקרי של מדינת ישראל בעשורים הקרובים.

במקביל, שוק הנדל"ן הולך ומסדיר את עצמו באמצעות דרישה גוברת לידע מקצועי ומבוסס. אם במשך כשבעה עשורים התנהל תחום הנדל"ן כ'חוכמת רחוב', כיום בעקבות ליקויי בטיחות חמורים, קריסת יזמים, והליכי פיתוח ובנייה שהולכים ונהיים מורכבים וטכנולוגיים יותר (כדוגמת התחדשות עירונית), עולה הדרישה להתמחות בתחום. הרשויות השונות, חברות הבניה והיזמות, הבנקים וענף הנדל"ן כולו מחפשים כוח עבודה מקצועי ומיומן.

בית הספר לנדל"ן של הקריה האקדמית אונו מציע לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בנדל"ן ותשתיות הכוללים תעודות יוקרתיות המבוקשות בענף ומעניקים כרטיס כניסה מבטיח לעולם הצומח ביותר במדינת ישראל. התואר באונו מעניק לסטודנטים מבט פנורמי מלא ומקצועי על תחום הנדל"ן הישראלי והתמצאות מלאה בכל שרשרת הייצור שלו. הסטודנטים מקיפים את התחום הפיננסי, הניהולי, התכנוני, השיווקי וכן את ההיבטים המשפטיים המלווים כל עסקה נדל"נית.

במסגרת לימודי התואר יכולים הסטודנטים לבחור באחד מתוך שלושה מיקודים מקצועיים שונים: המיקוד הראשון הוא שמאות מקרקעין: מסלול הכולל  לימודי הסמכה למקצוע השמאות אשר יחד עם לימודי הנדל"ן מתקבלת הבנה מיטבית של עולם המקרקעין על היבטיו השונים. המיקוד השני הוא בתחום היזמות והתחדשות עירונית. דלדול הקרקעות הפנויות בתחומי הערים מפנה את עיקר היזמות אל עולם ההתחדשות העירונית. לכל ברור כי הגגות של היום הם הקרקעות של המחר. תחום זה של יזמות דורש מומחיות רבה, הבנה פיננסית, תכנונית, קהילתית וחברתית לצד ידע רחב בהיבטים משפטיים וניהוליים. המגמה הזו מכינה את בוגריה ליזמות של הדור הבא והופכת אותם למקצוענים במגרש הנדל"ן הישראלי. המיקוד השלישי הוא ניהול הבניה: תחום זה מיועד לאלו המבקשים להשתלב במקצועות הניהול של עולם הבניה הישראלי. התוכנית כוללת תעודה מבוקשת בתחום בקרת מבנים. התמחות בהבנת ליקויי בניה, בביצוע דוחות מסירה, בבטיחות ובעבודה בשלבים שונים ומגוונים של ביצוע פרויקט הבניה. ניתן לבחור במגמה המבוקשת לאחר תחילת הלימודים והכירות עם האפשרויות השונות.

"צריך לזכור" אומר ד"ר חיים זיכרמן –ראש ביה"ס לנדל"ן ותשתיות באונו "שבניגוד לדעת הרווחת כי תחום הנדל"ן אינו דורש הכשרה מקצועית, מרבית החברות העוסקות בנושא מחפשות דווקא אנשי מקצוע אשר מכירים היטב את ההיבטים השונים ויש להם את הרקע המקצועי הרחב בתחום. גם במגזר החרדי יש דרישה בשטח לעובדים מקצועיים בתחום ברשויות המקומיות ובארגונים השונים. המענה שאנו נותנים במסלול הלימודים המיוחד הזה באונו מאפשר לכל מי שאוהב את התחום ומעוניין לעסוק בתתי התפקידים השונים שהוא מציע להתפרנס בכבוד ולסייע לציבור בצורה אחראית ומקצועית".

מסלול הלימודים לתואר בנדל"ן אורך פחות משנתיים וחצי. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע בשעות אחה"צ והערב. עבור המועמדים המעוניינים להצטרף ואינם מחזיקים בתעודת בגרות תתקיים מכינה קדם אקדמית שתיפתח בחודש הקרוב ואשר תלווה אותם עד לשלב הכניסה ללימודי התואר.