הנשיא קיבל את תוצאות הבחירות: "כולי תקווה שהכנסת ה-23 תאריך ימים"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא קיבל את תוצאות הבחירות: "כולי תקווה שהכנסת ה-23 תאריך ימים"

    נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל לידיו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-23; הנשיא לחברי הכנסת: "רבים נושאים לכאן עיניים בתקווה שמבית זה תבוא הישועה, אך הישועה בידכם" | עוד אמר הנשיא: "במשוואה היהודית והדמוקרטית כל קול נחשב. אין במדינת ישראל חצאי אזרחים"

    נשיא המדינה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל הגיש הבוקר (רביעי) את תוצאות הבחירות הסופיות לנשיא המדינה.

    הנשיא ריבלין נשא דברים לאחר קבלת הנתונים. בפתח דבריו ציין הנשיא כי לצערו הרב זו הפעם השלישית בתוך שנה שהוא נאלץ לקבל לידיו את תוצאות הבחירות: "זו הפעם הרביעית שאני מקבל לידי את תוצאות הבחירות לכנסת ישראל, והפעם השלישית שאנו נפגשים כאן בתוך אחד עשר חודשים. מערכת בחירות היא תמיד נקודת זמן של חוסר יציבות, שמאיימת לזעזע את הסולידאריות החברתית שהיא הבסיס לקיומה הבריא של המדינה הדמוקרטית שלנו. זוהי נקודת זמן שבה המחלוקות והשסעים מועלים על נס, שבה מרחב ההסכמה הרחב כל כך ביננו נדחק לשולי השיח, והכל הופך פוליטי".

    הנשיא הודה לחברי ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה על עבודתם: "בנקודת הזמן הזו, שהתמשכה לה בשנה האחרונה לכדי שנת בחירות מתישה, מצלקת, ועדת הבחירות המרכזית הייתה לעוגן יציב, ועדת הבחירות המרכזית הייתה לשומר הסף של הממלכתיות הישראלית ושל המנגנונים הדמוקרטיים הרגישים והיקרים כל כך של מדינתנו האהובה. הוועדה, בראשותו של השופט ניל הנדל, עמדה איתנה מול שלל האתגרים הצפויים והבלתי צפויים שהתגלגלו לפתחה, אפילו כשנדרשו למצוא פתרון לאלפי ישראליות וישראלים שהונחו להימצא בבידוד בשל החשש מהתפשטותו של נגיף הקורונה, ושאכן הובטחה, בסופו של דבר, זכותם הדמוקרטית להשתתף בבחירות לכנסת".

    "פעילותה המקצועית של הוועדה, שעבדה גם הפעם בצורה עניינית, וללא משוא פנים, היא תנאי הכרחי לשמירה על אמון הציבור במערכת, משימה שהפכה קשה יותר נוכח התסכול שנכרך במערכות הבחירות התכופות. וועדת הבחירות השכילה לנהוג בשיקול דעת, בזהירות, באורך רוח, תוך הקפדה בקלה כבחמורה, כיאה לעוסקים בטוהר הבחירות, שהוא קודש הקודשים של כל דמוקרטיה. הוועדה הקפידה לתת לכל קול וקול את הזכות להישמע, להיספר, להיחשב. במשוואה היהודית והדמוקרטית, כל קול נחשב".

    בהמשך דבריו התייחס הנשיא לפלונטר הפוליטי ולחרמות של פוליטיקאים אלו כלפי אלו: "אין במדינת ישראל חצאי אזרחים. יש חילוקי דעות עמוקים, אבל אין חצאי אזרחים. בשם העם בישראל, בשמם של אזרחי ישראל כולם, אני מבקש להודות לכם על עבודתכם המסורה, על המשימה שלקחתם על עצמכם מתוך תחושת שליחות אמתית ומחויבות למנגנון הדמוקרטי והערכים הדמוקרטיים של מדינת ישראל".

    בפנייה לחברי הכנסת הנבחרים אמר הנשיא: "כאן המקום להזכיר לראשי הסיעות ונבחרי הציבור כי אני ובית זה, עומדים לרשותכם בכל שיח רציני וכן שתרצו לנהל. כל מתווה אותו תצליחו לגבש עבור ממשלה יציבה שתקבל את אמון הכנסת – יבורך. בין היתר, מונח לפניכם המתווה אותו הצעתי בבחירות הקודמות. אני קשוב בהחלט לביקורת הרבה שספג המתווה, אותו אני הצעתי בזמנו, לרובה אני מסכים, ועם זאת חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה. רבים נושאים לכאן עיניים בתקווה שמבית זה תבוא הישועה – הישועה בידכם, מי שהעם בחר כמנהיגיו, והריני מוסרה לפתחכם שוב".

    לסיום הביע תקווה כי ימצא הפתרון לפלונטר הפוליטי הבלתי נגמר שנמשך זה שנה: "כולי תקווה שהכנסת העשרים ושלוש שתושבע בשבוע הבא תאריך ימים בניגוד לקודמותיה, ושהנשיא שיעמוד כאן במעמד הגשת תוצאות הבחירות לכנסת העשרים וארבע יהיה אדם אחר".



    0 תגובות