לאור המצב הקשה בישראל: גישושים לקראת ממשלת אחדות

    איתי גדסי 1 Comment on לאור המצב הקשה בישראל: גישושים לקראת ממשלת אחדות

    לאור התפשטות נגיף הקורונה בישראל ואי יכולתה של כחול לבן להקים ממשלה ללא גוש הימין, החלו גישושים להקמת ממשלת אחדות רחבה. אחת ההצעות, הקמת ממשלת אחדות לשנה בלבד, שלאחריה תיבחן השותפות מחדש | בעבודה מאותתים כי יכנסו לממשלה עם נתניהו

    צילום: חיים צח לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור המצב הקשה בישראל מהתפשטות נגיף הקורונה, במערכת הפוליטית מבינים כי ישראל צריכה דחוף להתייצב סביב ממשלת אחדות. המצב הבריאותי עלול להחריף. בשעות האחרונות על פי מספר מקורות בכמה מהמפלגות לרבות הליכוד וכחול לבן מאשרים, כי ישנם גישושים ראשוניים להקמה של ממשלת חירום לאומית בגלל משבר הקורונה.

    לפי המקורות, המגעים מתנהלים בכמה מישורים, הן דיבורים ישירים בין נציגים של שתי המפלגות הגדולות, והן העברת נוסחאות ראשוניות של מתווכים ויועצים פוליטיים.

    לפי מקור אחד, אחד מהמתווכים מנסח מכתב שאמור להישלח מראש הממשלה נתניהו לבני גנץ ולהזמינו לממשלת חירום. אך למהלך אין עדיין אישור או הסכמה של מי מהצדדים, אף שלא נשלל. כך מפרסם גלובס.

    במערכת הפוליטית מסביב למפלגות הגדולות, כבר ניתנו איתותים לממשלת נתניהו, לאחר שבישיבת סיעה חברי הנהלת מפלגת העבודה קראו ליו"ר המפלגה, לא לפסול אפשרות להצטרף לממשלת נתניהו. חברי הנהלת העבודה טוענים שאחרי דבריו, עמיר פרץ ציין בסוף הישיבה לחברי ההנהלה שאם גנץ לא יוכל להרכיב ממשלה – ההנהלה תהיה רשאית לדרוש דיון מחדש לגבי המו"מ עם נתניהו. כך מפרסם אטילה שומפלבי.

    ח"כ אורלי לוי לא הגיעה היום (חמישי) לישיבת סיעה של העבודה, לוי לא תמליץ על גנץ להרכיב את הממשלה, בשל כך גנץ יהיה חייב את תמיכת מפלגת בל"ד שככל הנראה לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים.

    ח"כ יאיר גולן (מרצ) סגן הרמטכ"ל לשעבר: "ניצול משבר הקורונה הוא אחיזת עיניים, אני לא חושב שזה כזה משבר נורא. לטיפול בקורונה יש מערכת מקצועית שלא צריכה את נתניהו כדי לקבל החלטות בצורה מקצועית שקולה וראויה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המשיח כבר צריך להגיע