הראשון לציון: "הוראות משרד הבריאות הן כהלכה לכל דבר"

    איתי גדסי No Comments on הראשון לציון: "הוראות משרד הבריאות הן כהלכה לכל דבר"

    הראשון לציון הרב יצחק יוסף במכתב מיוחד: "אין שום הנחייה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. יש לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל וכל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין"

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: איציק בלניצקי
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל נגיף הקורונה ההולך ומתפשט והשאלות ההלכתיות המתעוררות בעקבותיו, יוצא הראשון לציון הרב הראשי לישראל גאון הרב יצחק יוסף במכתב מיוחד ובו הוא פוסק כי גם מבחינה הלכתית על ככל האזרחים להישמע להוראות משרד הבריאות.

    בפתח מכתבו כותב הראשון לציון: "בהתאם למצב ובעקבות הסכנה הצפויה להתפשטות מגיפת הקורונה, ראשית כל, יש להעתיר בתפלה להקב"ה שיעצור את המגפה, ויעמוד מכסא דין וישב על כסא רחמים, להעתיר בעד החולים ובעד כך שתיעצר המגפה. רצוי בעת פתיחת ההיכל לומר פרק תהלים, ותפלה מיוחדת שכתבנו בענין עצירת המגפה. ורפואת החולים".

    "מאחר ורבו הפניות בנושא", מוסיף הגאון הרב יצחק יוסף "עם שאלות שונות בענייני הלכה הקשורים בעניין, באתי בזה להבהיר כי אין שום הנחייה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחייה ההלכתית היחידה בנושא, היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל וכל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין".

    "תורתנו היא תורת חיים, ומצווה אותנו ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ועוד אמרה התורה, וחי בהם, ודרשו חכמים בגמ' יומא פה: ולא שימות בהם. ולכן פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, חולה שיש בו סכנה אוכל ביום הכפורים, מחללים שבת על חולה שיש בו אפילו ספק סכנה. וכמו שכתב הרמב"ם (פרק ב מהלכות שבת הלכה ג) בזה הלשון: "ואסור להתמהמה בחילול שבת לחולה שיש בו סכנה, שנאמר 'אשר יעשה אותם האדם וחי בהם ולא שימות בהם'".

    "וכבר כתבו התוספות (בבא קמא כג ע"א) "יותר יש לאדם ליזהר עצמו שלא יזיק אחרים משלא יוזק", ובודאי שבכלל האיסור להזיק את חבירו, גם החובה למנוע מצב העלול להדביק את חבירו במחלה ח"ו".

    "הגאון רבי עקיבא איגר זצ"ל פירסם קריאה בתקופה בה השתוללה הכולי-רע באירופה וכתב שם: "כבר הזהרתי פעמים הרבה אזהרה אחר אזהרה שיהיו הנהגתם … כפי אשר סידרו, ואשר שפטו הרופאים… ולא יעברו על דבריהם".

    "לכן ההנחיה ההלכתית היא להצמד להוראות משרד הבריאות במלואן, ויש לפעול אך ורק על פיהן. כמו כן, לבקשת משטרת ישראל יש להמנע בשלב זה מלהגיע אל הכותל המערבי ולקיים שם תפילות המוניות. וכל איש ואשה יתפללו בסמוך לביתם, עד אשר יעבור זעם וירחמו מן השמים".

    "גם בתי כנסת גדולים לא יקיימו תפילות עם צבור גדול אלא יחלקו את ציבור המתפללים באופן שיעמוד בדרישות משרד הבריאות. לעניין חתונות, אין לדחות בשום אופן, יש לקיימן במועד באופן מצומצם כפי ההנחיות".

    "בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלימה לכל החולים, ויעצור המגפה והמשחית מעלינו ומעל כל ישראל, ומעל כל יושבי תבל. ונשמע בשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן", חותם הראשון לציון את מכתבו.



    0 תגובות