השב"כ חושף: ישראלית שעסקה בפעילות הומניטארית גוייסה לסיוע לטרור

    קובי פינקלר 1 Comment on השב"כ חושף: ישראלית שעסקה בפעילות הומניטארית גוייסה לסיוע לטרור

    הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל חשפו בשבועות האחרונים פעילות של חמאס ברצועת עזה אשר הפעילה אזרחית ישראלית כסוכנת עבור הארגון

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כחודש נעצרה לחקירת שב"כ איה ח'טיב, אזרחית ישראלית בת 31, תושבת כפר ערערה בואדי ערה.

    בחקירתה בשב"כ עלה כי גויסה לפעילות עבור חמאס על ידי מחמד פלפל, בן 29, תושב בית לאהיה ומחמד חלאוה, בן 32, תושב ג'בליה, שניהם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, "עז אלדין אלקסאם".

    השניים גייסו את ח'טיב, אשר עסקה בפעילות הומניטארית עבור נזקקים ברצועת עזה, לטובת מימון של פעילות ותשתיות טרור, ביצוע משימות עבור ארגון הטרור חמאס ובהמשך איסוף מודיעין בטחוני לטובת קידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראלים. התקשורת בין ח'טיב לשני פעילי הטרור בוצעה באופן מבצעי וחשאי.

    במסגרת הקשר עם אנשי החמאס, העבירה להם ח'טיב מאות אלפי שקלים תוך הונאת ארגוני סיוע ואזרחים תמימים אשר תרמו כספים מתוך מטרה שאלו יגיעו לחולים ונזקקים ותוך ניצול מצוקתם של חולים להם ניתנו היתרים לטיפול רפואי הומניטארי ופעילות עסקית של תושבים רצועת עזה.

    חלק מהכסף שהעבירה ח'טיב למפעיליה בחמאס יועד למטרות טרור מובהקות ובכלל זה סיוע בבניית מנהרות, הקמת מחרטה והקמת מבנים לטובת הפעילות השוטפת של חמאס.

    בנוסף, העבירה ח'טיב לחמאס ציוד לטובת שימוש שוטף של פעילי חמאס בזרוע הצבאית של הארגון, ואף בחנה אפשרויות להעברת ציוד רגיש נוסף שהיה עלול לשמש לבניית מנהרות ולתצפיות על כוחות צה"ל.

    ממצאי החקירה בשב"כ מלמדים כי ח'טיב אף העבירה מידע עבור חמאס, ובכלל זה מידע אודות תנועת כוחות צבא במהלך אחד מסבבי הלחימה עם רצועת עזה.

    היום (ראשון) הוגשה לבית משפט השלום בעכו הצהרת תובע וכתב אישום נגד ח׳טיב יוגש בימים בקרובים.

    בהודעת השב"כ נמסר כי "החמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את התווך ההומניטארי לטובת קידום פעילות טרור בין-אזורית, זמן קצר לאחר סיכול תשתית נוספת שכללה גיוס סוכנים ערבים ישראלים רג'ב דקה, בן 34, תושב לוד וראמי אלעמודי, בן 30 מתל אביב, אשר נעצרו מוקדם יותר בחודש ינואר השנה. פעם נוספת, עולה ניצול התווך הומניטרי לטובת הצטיידות והתעצמות צבאית".

    עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לסכל כל פעילות ריגול עוינת מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה ורואה בחומרה רבה ניצול של אזרחי ישראל לטובת סיוע בפעילות טרור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצביעת הרשימה המשותפת…