האם מצב הכנרת יביא לפתיחת סכר דגניה?

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on האם מצב הכנרת יביא לפתיחת סכר דגניה?

    ללא אירוע גשם חריג, סכר דגניה לא צפוי להיפתח. מנהל רשות המים, גיורא שחם: "השנתיים האחרונות היו שנים טובות, אך צפויות לאזורנו מחזורים שחונים ואנחנו חייבים להיערך לכך"

    Ultra orthodox Jaws visit the beach promenade in the Northern Israeli city of Tiberias, right by the Sea of Galilee on January 30, 2020. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ???? ???? ????? ?????? ???? ?????? ???? ????? צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) התכנסה וועדת התפעול של משק המים, שתפקידה לבחון את מצב מקורות המים ומשק המים ובהתאם ממליצה על תפעול מקורות המים לשנה הקרובה.

    נכון להיום בבוקר מפלס הכנרת עמד על: 209.47- מטר. מתחילת עונת הגשמים מפלס הכנרת עלה ב- 2.315 מטר ובחורף שעבר מפלס הכנרת עלה ב-3.47 מטר.

    חורפים אלו, יחד עם צמצום שאיבה דרסטי (לאור רצף 5 השנים השחונות שעברנו ומצב הכנרת כתוצאה מכך) העלו את מפלס הכנרת משפל בו המפלס הגיע בסמוך לקו השחור ועד להיום, מרחק של 0.67 מטר בלבד מהקו האדום העליון.

    הגשמים הרבים היטיבו גם עם אקוויפר החוף ואקוויפר ההר המראים סימני התאוששות ושיקום לאחר רצף השנים השחונות, אם כי באזור הדרום ישנם הרבה מקומות בהם מפלסי המים עדיין מתחת לקווים אדומים, כמו גם באזור המרכז, בדגש על אזור ת"א, שם המפלסים נמוכים בעיקר בשל השפלת המפלסים הנובעת בהפיתוח והבניה כמו גם מבניית הרכבת התחתית.

    עליית מפלס הכנרת הביא גם שיפור בריכוזי מליחות מי הכנרת שעמדו לפני כשנה וארבעה חודשים על 325 מגכ"ל (מיליגרם כלור לליטר) וכיום, בשל עליית המפלס הם עומדים על 273 מגכ"ל.

    אצות הפרידיניום (האצות הטובות של הכנרת) התרבו וכפועל יוצא: אצות המיקוציסטיס (הכחוליות, הפחות טובות) התמעטו.

    בהתחשב בכמויות הגשמים הצפויות בחודש מרץ ואפריל, ללא אירוע גשם חריג – הסכר לא ייפתח, ומפלס הכנרת צפוי להגיע לכדי כ-20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון.
    (בשנת 2004 מפלס הכנרת עלה לכדי 8 ס"מ מתחת לקו אדום עליון, והסכר לא נפתח).

    משק המים ממשיך במדיניות שיקום מקורות המים הטבעיים וייצוב הניהול האינטגרטיבי של כלל מקורות המים תוך מתן מענה ראוי לכלל השימושים והצרכנים ומתוך ראייה ברת קיימא ולשם כך מואצים גם תוכניות הפיתוח.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל ששואבים עכשיו בעוצמה מקסימלית…. יש התפלה, תנו למי הכנרת לזרום אל הירדן ולים המלח…