- רדיו קול חי - -

לפיד שואל: "באיזה מדינה הממשלה מודיעה לאזרחים שאסור לצאת מהבית?"

מה קורה ללפיד? חבר הנהגת כחול לבן ח"כ יאיר לפיד תקף הערב (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לטענתו, "בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין סגרו את הדמוקרטיה הישראלית".

לפיד הוסיף כי הוראות משרד הבריאות באות רק בגלל טובתו האישית של נתניהו, "כרגע המוסד היחיד שפועל במדינה הוא ממשלת מעבר בלתי נבחרת, עם ראש ממשלה שהפסיד בבחירות. היות ואין לו רוב בכנסת – הוא סגר את הכנסת. היות והיה צריך לעמוד למשפט – הוא סגר את בית המשפט".

לפיד לא חשב פעמיים והאשים כי "ממשלת ישראל הלא נבחרת אמרה לנו היום שאין יותר רשויות מלבדה. היא אמרה לנו גם שאסור לנו לצאת מהבית. אם אתם רוצים לערער על ההחלטה, או אפילו לבקש שמישהו יבחן אותה – אין לכם את מי לשאול".

מנגד דווקא נרשמה אחדות בין גנץ לנתניהו בדבר אחד, יו"ר כחול לבן בני גנץ שיתף את הפוסט שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הוראות משרד הבריאות.

מיותר לציין, כי הוראות משרד הבריאות מתקבלות בצורה מקצועית ובאות לבלום את מגיפת הקורונה שמתפשטת מידי יום. המעקה הדיגיאלי נעשה באישור היועמ"ש ובהמלצת מערכת הבריאות, השב"כ מאתר רק מקומות ששהו בהם חולי קורונה בלבד, בכדי להגיע לשוהים בקרבתם ולהכניסם לבידוד ביתי, דבר שיביא לבלימת התפשטות הנגיף.

ח"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) הגיב לסרטון של לפיד נגד הנחיות משרד הבריאות אמר: "הפקרות מוחלטת. אדם בזוי וחסר מעצורים. בשביל 15 שניות של השתלחות ברה"מ, מוכן שמגיפה תשתולל בקרב אזרחי ישראל".

עוד הוסיף, "אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד האיש הזה. ממריד אזרחים להפר צווים לשעת חירום של הממשלה. בושה".