עידוד במקום בידוד: שמחה פרידמן בשיר חדש "השם ישמרך" • האזינו

    דוד קליגר 3 Comment on עידוד במקום בידוד: שמחה פרידמן בשיר חדש "השם ישמרך" • האזינו

    רק לפני חודש וחצי השיק פרידמן את "עוד יבוא היום" והנה הוא כבר יוצא בסינגל נוסף 'השם ישמרך' וזאת בשל המצב הלא פשוט בגלל הקורונה, את השיר הלחין אלחנן אלחדד ועל העיבוד הקצבי והמעניין הופקד אודי דמארי • האזינו

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם אתם חיפשתם את השיר שיתנגן לכם באוזן בזמן הקרוב, שיכניס קצת מצב רוח ויעניק עידוד במקום בידוד? "השם ישמרך" החדש של שמחה פרידמן מגיע בדיוק בזמן.

    "את השיר הזה שמרתי לאלבום, שאמור לצאת בחודשים הקרובים בעז"ה" – מספר הזמר החסידי שמחה פרידמן – "אבל בעקבות המצב, המילים קיבלו פתאום משמעות אחרת לגמרי, והרגשתי צורך לשחרר אותו כעת כסינגל. עם ישראל והעולם זקוק כיום יותר מתמיד למילים חיוביוֹת, אופטימיוּת, אנרגיה טובה, שמחה וכמובן – ביטחון בהשם! זו 'התרופה המוזיקלית' שלי מול נגיף הקורונה המשתולל".

    הסינגל החדש "השם ישמרך" הינו שמיני במספר מתוך אלבום הבכורה ההולך ומתקרב בצעדי ענק, עליו עובד פרידמן במשך 4 השנים האחרונות, כשמתוכו מוכרים לנו היטב הלהיטים "בקרוב (יתגדל)", "נשמה", "לא לפחד" ועוד, כשהשיר האחרון "עוד יבוא היום" – יצא בסך הכל לפני כחודש וחצי.

    את השיר "השם ישמרך" כתב אלחנן אלחדד יחד עם שמחה, כשהלחן שייך לאלחדד המוכשר, לעיבוד יוצא הדופן אחראי לא אחר מאשר המוזיקאי והמעבד אודי דמארי, שהצליח להעניק לשיר את הגוון המדוייק המתאים לו, עם הטאץ' הייחודי ששייך רק לו.

    "כולי תקווה שנחזור כמה שיותר מהר לשגרת החיים הרגילה שלנו" – מאחל פרידמן – "ובינתיים, כשעשרות אלפים נמצאים בבידוד ביתי, והמצב רק הולך ומחמיר, לפחות שתתנגן לנו בבית מוזיקה טובה, שמחה, מרעננת ומחזקת, ושמתאימה בדיוק לימים כמו אלו. הפסוק אומר "כי בשמחה תצאו", ובחסידות מוסבר שאם רוצים 'לצאת' מכל הדברים הבעייתיים – זה רק מתוך 'שמחה'! אז שנזכה "בקרוב ממש" ש"עוד יבוא היום", ובינתיים הכי חשוב זה "לא לפחד", כי "השם ישמרך"!", מסיים פרידמן את איחוליו, ולנו רק נותר לענות "אמן", להרים את הווליום ולהכניס את השיר לרפטואר שירי האמונה והביטחון שיישארו איתנו מעתה ועד עולם.



    3 תגובות

    מיין תגובות