בכיר במשרד הבריאות: חלוקות ה'קמחא דפסחא' לא יבוטלו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בכיר במשרד הבריאות: חלוקות ה'קמחא דפסחא' לא יבוטלו

    בצל הקורונה; בכיר במשרד הבריאות לקול חי: חלוקות ה'קמחא דפסחא' לא יבוטלו אולם יהיו תנאים לקיימם. בימים אלו עמלים כל כך ראשי 'קמחא דפסחא' בעצה אחת עם משרד הבריאות

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג הפסח הקרב ובא, מביא עימו לא מעט שאלות בקרב מחלקי ה'קמחא דפסחא' לאלפי משפחות ברחבי הארץ. בצל נגיף הקורונה והוראות המחמירות של משרד הבריאות עמלים בשבועיים האחרונים ראשי חלוקת מצרכי מזון לחג למשפחות, כיצד והאם בכלל ניתן לקיים גם השנה את חלוקת הקמחא דפסחא. יצוייין, כי מדובר בכמויות אדירות של מצרכי החג שהוזמנו כבר מראש, ויותר מכך המשפחות שמצפות בכליון עיניים למצרכים אלו כדי שיוכלו לחוג את החג כהלכתו.

    לקול חי נודע כי ראשי 'קמחא דפסחא' יושבים כל העת ומתייעצים עם משרד הבריאות מה ניתן לעשות. בכיר במשרד הבריאות אומר לקול חי כי האפשרות של  ביטול חלוקת הקמחא דפסחא השנה, בעקבות המצב – עלתה על השולחן, אך נפסלה כיוון שהחלטה זו תגרור לחץ כבד על המרכולים והסופרים.

    לפיכך, הוחלט במשרד הבריאות לאפשר את חלוקת קמחא דפסחא אך בתנאים מסויימים ובהוראות מפורשות שיופרסמו לציבור בימים הקרובים. בין היתר החלוקות תתבצענה במרחבים פתוחים וציבוריים עם מרחב גדול. ככל הנראה יוצבו דוכנים מרוחקים והכניסה תותר בקבוצות בלבד שייקבע ע"י משרד הבריאות וכמובן שמירת מרחק כנדרש. בנוסף יוטלו עוד תנאים, שכאמור יפורסמו במהלך השבוע הקרוב.

    בתוך כך, אחד מראשי חלוקת קמחא דפסחא הגדול בירושלים אומר לקול חי, כי ייאלצו להרחיב את ימי החלוקה בעקבות המצב וההוראות שיתקבלו. לדבריו "חשבנו לעשות חלוקה ע"י משלוח לכל אחד ואחד – אופציה שאולי תיושם חלקית, אולם בהחלט נצטרך להגדיל מאד את כמות הסדרנים והאחראים על מוצרי החלוקה כדי ליישם את הוראות משרד הבריאות שיוציאו".



    0 תגובות