מבצע חילוץ ישראלים מכל העולם יוצא לדרך: סמוטריץ': "בואו הביתה"

    איתי גדסי 2 Comment on מבצע חילוץ ישראלים מכל העולם יוצא לדרך: סמוטריץ': "בואו הביתה"

    ישראלים רבים תקועים במוקדי התפרצות מגיפת הקורונה ברחבי העולם, במספר מדינות קיים עוצר ואין אפשרות לצאת מהאזור. שר התחבורה ומשרד החוץ סיכמו על מבצע רחב להשבת הישראלים

    El Al new aircraft Jerusalem of Gold Boeing 787 Dreamliner arrives for a welcome ceremony after his landing at Ben Gurion International Airport, near Tel Aviv on September 19, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ??? ????? ??? ???? ??? ?? ?? ????? ????????? ??????? ?? ??? צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הבאת מאות הישראלים מפרו וממדינות נוספות בעולם, החליטו הערב (שני) שר התחבורה יחד עם משרד החוץ בתום סדרת דיונים עם המל"ל ורשות שדות התעופה על מבצע לחילוץ ישראלים מרחבי העולם והבאתם חזרה לארץ ממוקדי מגיפת הקורונה ההולכת ומתפשטת בעוצמה בעולם.

    מדובר במבצע מורכב לאור זאת כי במספר יעדים בעולם, מוקדי התפרצות של קורונה, שדות התעופה בפעילות מצומצמת או סגורים, ובחלק מהיעדים אף קיים סגר ותנועה בכבישים אסורה. ישראלים רבים מוצאים את עצמם תקועים בלי יכולת לחזור ארצה.

    בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, שמצוי בקשר עם אותן מדינות ואחראי על פתיחת השדות והתנועה עבור ישראלים, ומשרד התחבורה שאחראי על התעופה, רש"ת וחברות התעופה הישראליות יוציאו טיסות לחילוץ הישראלים והבאתם חזרה לארץ.

    מדובר בטיסות יקרות מאחר והמטוסים טסים כיוון אחד ריקים ולא פעם גם חוזרים בתפוסה חלקית, ולכן ובכדי שמחירי הטיסות לא יהיו מופקעים סוכם על השתתפות של המדינה בכ- 30% מעלות הטיסות כדי להקל על האזרחים השבים ארצה בתקופה מורכבת זו.

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קורא לאזרחי ישראל להודיע לבני משפחתם שעדיין מצויים בחו"ל ליצור קשר עם הנציגויות של משרד החוץ בעולם ולהירשם לטיסות. ככל שיחלוף הזמן יהיה קשה יותר להוציא טיסות ומי שלא יחזור בהקדם עלול למצוא את עצמו תקוע בחו"ל ללא יכולת לחזור ארצה.

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר על מבצע החילוץ היוצא לדרך הערב: "האתוס הציוני מושתת על הערבות ההדדית ועל מחויבותה של המדינה לעשות הכל כדי לא להשאיר אף אזרח מאחור. אנחנו לוקחים אחריות על אזרחי ישראל ומחזירים אותם הביתה. אזרחי ישראל, בואו הביתה".

    השר הודה למשרדי הממשלה, "אני מודה למשרד החוץ על שיתוף הפעולה ומבקש את ההירתמות של אזרחי ישראל לדיווח על קרובי משפחה תקועים. יחד, ננצח בע"ה את הקורונה".

    רשימת היעדים:

    זאגרב קרואטיה 743/4 22-מרץ
    אודסה אוקראינה 853/4 22-מרץ
    מילאנו איטליה 381/2 23-מרץ
    רומא איטליה 343/4 23-מרץ
    קייב אוקראינה 857/8 23-מרץ
    בודפשט הונגריה 715/6 24-מרץ
    בוקרשט רומניה 705/6 24-מרץ
    פראג צ'כיה 761/2 25-מרץ
    וילנה ליטא 25-מרץ
    טבליסי גיאורגיה 893/4 25-מרץ
    בוקרשט רומניה 703/4 26-מרץ
    בריסל בלגיה 211/2 26-מרץ
    מדריד ספרד 183/4 26-מרץ

    גואה הודו
    מומביי הודו
    קולומבו סרי לנקה

    אוסטרליה
    ניו דלהי
    קוסטה ריקה
    סאו פאולו

    יש להתעדכן במידע מלא ומדויק מול משרד החוץ

    חשוב לציין: בהתאם להנחיות משרד הבריאות כל ישראלי שחוזר מחו"ל נדרש לשהות בבידוד במשך 14 יום והשבים ארצה יידרשו לחתום על התחייבות לעשות כך.



    2 תגובות

    מיין תגובות