התפרסם ניתוח מקומות ההדבקה המרכזיים: בתי כנסת ומרכזי קניות בראש

    צבי טסלר No Comments on התפרסם ניתוח מקומות ההדבקה המרכזיים: בתי כנסת ומרכזי קניות בראש

    מהנתונים שמפרסם 'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה' אודות מקורות ההדבקה המרכזיים של נגיף הקורונה בישראל עולה: כ-%29 אחוז נדבקו בבתי כנסת וישיבות, %26 במרכזי קניות ומסעדות וכ-%15 בבתי מלון

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה' מפרסם את ניתוח מקורות ההדבקה המרכזיים של נגיף הקורונה בישראל.

    לטובת זיהוי הידבקויות פוטנציאליות הושלם ניתוח אפידמיולוגי של יותר מ-%50 מהחולים המאומתים. על בסיס זאת, ניתן להבחין במשפחות של מקומות בהם שהו חולים ולנתח את הסיכון היחסי שבהתקהלויות בהם. מהניתוח עולה כי כ-%47 מהחולים שחקירתם הושלמה נדבקו בקורונה בזמן שהייתם בחו"ל, כ-%5 מהחולים נדבקו בביתם, וכ-%35 נדבקו במפגש ידוע עם חולה מוכר. עם זאת, מקור הידבקותם של כ-%13 מהחולים אינו ידוע – כלומר הם נדבקו במפגשים אקראיים ישירים או עקיפים עם חולי קורונה.

    מתוך הניתוח האפידמיולוגי של הנדבקים שמקום הידבקותם במפגש ידוע (%35), ניכר כי ישנם מספר קבוצות של מקומות בהם, לדעת מרכז המידע, התבצעה הדבקה משמעותית, ולכן מהווים סיכון גבוה להידבקות בנגיף.

    בין מרחבי הסיכון העיקריים: בתי כנסת וישיבות (כ-%29 מההידבקויות המוכרות), מרכזי קניות ומסעדות (כ-%26) ובתי מלון (כ-%15).

    ב'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה' מוסרים כי בכוונתם להמשיך ולהרחיב את החקירות האפידמיולוגיות לבניית תמונה מדויקת שתאפשר קבלת החלטות מושכלת לשיבוש התפשטות הנגיף.

    גורם בכיר במשרד הבריאות אומר ל'קול חי' כי משרד הבריאות הם אלה שהפיצו את המידע. לדבריו "הם שאומרים שזה נכון ומדויק. בתי כנסת הם המקור הכי גדול להדבקה בקורונה. יש לזה משמעות עצומה גם מבחינה הסברתית וגם מעשית. יש לחץ שלהם כדי שלא יהיו יותר תפילות בבתי כנסת, גם לא בתוך חדרים קטנים. רק תפילות מחוץ לבתי כנסת. בלי יוצא מהכלל. בכל הארץ".

    לתמונת המצב המלאה של כלל הנדבקים בנגיף בארץ.



    0 תגובות