דרעי הורה על הקדמת מענק האיזון לרשויות בגובה של 120 מליון ש"ח

    איתי גדסי No Comments on דרעי הורה על הקדמת מענק האיזון לרשויות בגובה של 120 מליון ש"ח

    על רקע משבר הקורונה: שר הפנים דרעי הורה להקדים תשלומי מענקי איזון לרשויות המקומיות בגובה של כ-120 מלש"ח, "מכינים את הרשויות לעתיד לבוא"

    Shas party leader Aryeh Deri sits next to Prime Minister Benjamin Netanyahu as he speaks during a meeting with Right-wing bloc parties at the Kneeset, the Israeli parliament in Jerusalem on November 18, 2019. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ?????? ????? ???? ??? ?????? ?????? ?????? ?????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המצוקת ההוכלת ומתגברת בקרב הרשויות החלשות בישראל בצל משבר הקורונה, משרד הפנים ומשרד האוצר הגיעו להבנות במסגרתן יוקדמו מענקי האיזון לרשויות המקומיות. הרשויות יקבלו עד מחצית ממענק האיזון של חודש יוני באופן מיידי במטרה לסייע להן במצוקה התזרימית אליה נקלעו בשל משבר הקורונה.

    בזמן שהתשלומים לעירייה נתקלים בקשיים מצד התושבים, הקדמת מענקי האיזון תסייע להן לספק את השירותים הנדרשים לתושבים בתקופה זו. מדובר במענקים בגובה של כ- 120 מיליון שקלים, כשחלוקת התקציב תתבצע באופן מדורג בהתאם לצרכי כל רשות מקומית. תשלום המענק עבור חודש אפריל לא ייפגע, והוא יועבר לרשויות במלואו.

    שר הפנים אריה דרעי הסביר את חשיבות המענק לרשויות: "משרד הפנים פועל במלוא המרץ כדי להכין את הרשויות המקומיות לקראת העתיד לבוא, מבלי שתיפגע יכולתן לספק את השירותים והמענים הדרושים לתושביהן".

    עוד הוסיף, "ככל שיתפשט נגיף הקורונה בישראל, תהפוכנה הרשויות לשחקן מרכזי, ועלינו לשמש להן משענת ולהעניק את המעטפת הנדרשת לשם הבטחת הרציפות התפקודית שלהן גם בשעת חירום זו".

    כזכור, כבר בתחילת השבוע שעבר הנחה השר דרעי את אנשי משרדו להקים צוות בראשות מנכ"ל המשרד מרדכי כהן, בשיתוף עם ראשי השלטון המקומי ומשרד האוצר, שיפעל לסייע לרשויות המקומיות במגוון תחומים, וכן הורה על דחיית תשלומי הארנונה לעסקים עד ה-1.5 ועל ביטול תשלומי ריבית הפיגורים.

    עוד יצוין, כי משרד הפנים ואגף החשב הכללי ביקשו במכתבם לפני ימים אחדים מהרשויות לקדם תשלום לספקים וכן לדחות את תשלום הארנונה העסקית ל 1.5, בהמשך להצהרת שר הפנים.

     



    0 תגובות