התגובות להתפטרות אדלשטיין: בימין מגבים; בשמאל: "לא דמוקרטי"

    איתי גדסי No Comments on התגובות להתפטרות אדלשטיין: בימין מגבים; בשמאל: "לא דמוקרטי"

    המערכת הפוליטית סוערת עם התפטרות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בעקבות פיסקת הבג"ץ השנויה במחלוקת. בימין מגבים את אדלשטיין. בשמאל טוענים כי ההתפטרות 'אינה דמוקרטית'

    הכנסת צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות במערכת הפוליטית להתפטרותו הדרמטית של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בימין גיבו את אדלשטיין והצדיקו את מהלכיו.

    ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "החלטת יו"ר הכנסת להתפטר מצערת. הוא יו"ר הרשות המחוקקת ודווקא למען הרוח הממלכתית ולמען משטר תקין הוא היה צריך להודיע לבג"צ שאין להם סמכות בנוגע לסדר הדיון בכנסת. יולי, אתה עדיין יכול להתחרט ולמשוך את מכתב ההתפטרות. אחרת זה יהיה פספוס גדול שיעלה לכולנו ביוקר עכשיו ובעתיד".

    ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין משקפת את האנרכיה השלטונית של שלטון הבג"ץ לאורך זמן רב במדינה ואת הפערים בין עת החירום שהעם והעולם נמצא בו לבין ההתנהלות הפוליטית והאחראית שהיתה מצופה מאנשי כחול לבן. עוד לא מאוחר, זה העת לתקן זאת".

    מיקי זוהר (הליכוד): "‏החלטתו של אדלשטיין להתפטר מהכנסת מובנת, התנהלותו של בג"ץ חסרת אחריות, הרסנית ומוטה בדיוק כמו התנהלותם של כחול לבן, ליברמן והרשימה המשותפת. אני קורא לרה"מ – הפסק את המגעים עם כחול לבן לאחדות, המתן לקבלת המנדט מהנשיא ונסה להקים ממשלה. ‏אם לא תצליח להקים, בע"ה ננצח בבחירות".

    מנגד, בשמאל תקפו בחריפות את התפטרות אדלשטיין וחלקם אף טענו כי היא 'אינה דמוקרטית'.

    ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות כעת".

    ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג"ץ. אם לא יכול מצפונית לקיימה טוב שהתפטר אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו"ר מוסד שלטוני. או שהוועדה המסדרת לוקחת פיקוד ומפעילה את הכנסת או שהיא בוחרת סגן שיעשה זאת. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג"ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה".



    0 תגובות